Har jag en nonself eller???

Sv: Har jag en nonself eller???

Jag kan inte se någon bild :(

Men jag hade inte kunnat hjälpa dig med rasen ändå..

malu
 
Sv: Har jag en nonself eller???

Kan inte heller se någon bild :(
 
Sv: Har jag en nonself eller???

nehe,tur att jag är så datakunnig :angel:
det står på whebshots att bilden/albummet ska vara open for public :confused:
hajjar ingenting...
 
Sv: Har jag en nonself eller???

"An error has occurred.

You do not appear to be the owner of this album.
Make sure you are logged in.

Please push the Back button on your browser to correct this problem.
Thank you."

Prova lägg upp nån annanstans istället vetja, typ Zoonen.com eller groups.msn.com eller så :-)
 
Sv: Har jag en nonself eller???

Nu funkar det :)

Hmm, som jag har fattat det ska en self vara helfärgad och en nonself ha fler färger, så om jag har fattat rätt blir väl den där en nonself..? :idea: :confused: :angel:
 
Sv: Har jag en nonself eller???

jaha så nonself har bara m färgen att göra :o :D
då är han väl en vanlig släthårig nonself då ;)
 
Sv: Har jag en nonself eller???

oooh va söt!
ser ut som min Misse ( Mazarin ) :)
 
Sv: Har jag en nonself eller???

har du bara en?

From 030701 är det enligt Jordbruksverkets författning SJVFS 2003:24 saknr L80
förbjudet att hålla marsvin ensamma. Detta gäller även privatpersoner.

ta det inte som ett påhopp. du kanske har flera och vet om det här men alla borde veta tycker jag bara.. :D
 
Sv: Har jag en nonself eller???

Det är en hanne och därför gäller inte lagen detta marsvinet.
Däremot så tycker jag att man gott kan se efter om det funkar med annan hanne. Om det inte funkar ihop så bara som burgrannar.
Läs gärna själv det du refererar till dvs L80 och L81.
Som par räknas nämligen INTE okastrerade könsmogna hannar.
Står tydligt och klart i L81 + att jag fått det bekräftat av veterinär hos jordbruksverket.
Sedan kan jag helt lagligt hålla en hona ensam och hävda att jag kan tillgodose hennes behov av sällskap och komma undan helt lagligt för vem kan bevisa det motsatta?
Tjusig lag med ack så tandlös.
 
Sv: Har jag en nonself eller???

ok. skulle ha läst lite mer noggrant.
hade faktiskt mitt första marsvin ensamt ( en hane) men har nu två honor och skulle aldrig mer vilja ha ett ensamt marsvin när man ser dom leka tillsammans. visserligen var Malte otroligt tam och ville vara med överallt men jag fick dåligt samvete när jag va borta länge. en rolig sak va att han kunde umgås med min kompis marsvinspojke i ungefär samma ålder men om han nån gång träffade sin bror som en annan kompis hade så skulle han bara till brorsans bur å mucka ( han gick lös så han gick dit heeela vägen över ett parkettgolv. vad gör man inte? ;) )
synd att lagen inte funkar då de är flockdjur och man verkligen kan märka att dom trivs med sällskap..
 
Sv: Har jag en nonself eller???

Har bara en
har skrivit varför i en annan gammal tråd orkar inte ta hela historien igen.....
lite kort:
en väninna skaffade detta marsvin till sin dotter,(dom hade även en kanin)
djuren var roliga ca 2 veckor
jag gick över med hö,halm,mat,plockade gräs mm dagligen för jag såg att inte detta sköttes....
sen kom droppen när hon hade detta marsvin på altanen i sin gallerbur utan vindskydd osv hela vintern :mad:
jag valde att försöka hitta goda hem åt djuren ,lyckades hitta ett åt kaninen men inte åt marsvinet :cry:
så jag tog honom själv.
han verkar må hur bra som helst....bättre här än där tänker jag,med el utan kompisar.
min sambo var inte så förtjust i detta med att ta ett marsvin,än mindre 2.

mvh Arabizar
 
Sv: Har jag en nonself eller???

Stollan skrev:
Det är bara släthår som kan vara nonself ;)

Han är ju släthårig...

Black/White

Om man vill spejjsa till det lite så kan man överdriva med att säga att han är en vädligt dålig men ändå: Magpie :D eller kanske Dutch :rofl: Men nej..

Har har några andra färger än svart och vitt?
 
Sv: Har jag en nonself eller???

Modig_Korn skrev:
Han är ju släthårig...

Ja men inte nonself ;)
En nonself är alltid släthårig men en släthårig som har fler än två färger är inte alltid nonself.
Det finns ingen godkänd nonself ras med den teckningen som grisen ovan därför räknas han som blandras.
Med andra ord är han en tvåfärgad (black/white) släthårigt marsvin :angel:
En kelgris helt enkelt :idea:
 

Liknande trådar

Hemmet Vår köksbänk börjar se mer än lovligt trött ut och har lite fula märken här och var. Det är en riktigt fin ekskiva som föregående ägare...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 652
Senast: Sleepan
·
Kropp & Själ Måste bara få skriva av mig här och få lite råd över min situation. Jag har pluggat 2 terminer snart på universitetet, det har varit en...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 662
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ I några månader har min mamma varit sjuk, sen upptäcktes det att hon har lungcancer. Tyvärr är den obotlig men med behandling kunde dom...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 626
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp