Har jag extrem bacillskräck ?

Lalinea

Trådstartare
Sitter och funderar på om jag har bacillskräck eller om det faktiskt är äckligt :)
Jag har fruktansvärt svårt att äta något som någon annan tagit i , om jag inte vet att personen tvättat händerna exakt innan.
Om någon tex lägger upp en kaka till mig och jag inte får ta den själv ur förpackningen ,Så har jag svårt att äta den.
Och om min pojkvän sitter och pillar på mobilen och samtidigt äter en macka blir jag nästan spyfärdig och gnäller på honom om hur mycket äckliga bakterier det är på telefonen :D
Vet ju dock att dom flesta människor gärna sitter och äter och håller på med telefon och dator samtidigt :)
Likaså på bufféer när man ser folk ta i slevarna och slicka sig på fingrarna osv osv. Jag blir så äcklad.
Hur känsliga är ni ?
 
Låter helt klart överdrivet ja.

Det enda jag är allergisk mot är snoriga ungar i mataffären som först pillar sig i näsan, nyser i händerna, petar sig i rumpan (innanför byxorna) och sedan pillar på frukt och grönsaker. Eller ännu värre, snoriga ungar som plockar lösgodis ur godisbackarna, stoppar i munnen och sen lägger tillbaka i backen.

I övrigt är jag inte känslig mot baciller öht.
 
Jo, överkänslig är du allt.
Men varför känns det som att det skulle vara så farligt om någon annan tog upp en kaka? Tror du att du skulle bli sjuk?
Kan du inte ta i dörrhandtag, andras tangentbord, mobiler etc heller?
Hur ofta torkar du av din egen mobil för den delen..
 
Jo, överkänslig är du allt.
Men varför känns det som att det skulle vara så farligt om någon annan tog upp en kaka? Tror du att du skulle bli sjuk?
Kan du inte ta i dörrhandtag, andras tangentbord, mobiler etc heller?
Hur ofta torkar du av din egen mobil för den delen..
Nej jag tycker bara det är äckligt för att jag inte vet när personen tvättade händerna senast och inte vet vad personen varit och pillat på.
Jag kan absolut ta i dörrhandtag rulltrappor osv och torkar inte av min telefon. Men jag tvättar alltid händerna innan jag ska äta med dom och pillar då inte på telefonen under den stunden.
 
Tycker inte du är överkänslig. Jag är likadan själv.
Pillar dock med mobilen när jag äter, men inte med samma hand som jag håller ev mat med. Torkar av min mobil med desinficerande våtservett regelbundet
 
Sitter och funderar på om jag har bacillskräck eller om det faktiskt är äckligt :)
Jag har fruktansvärt svårt att äta något som någon annan tagit i , om jag inte vet att personen tvättat händerna exakt innan.
Om någon tex lägger upp en kaka till mig och jag inte får ta den själv ur förpackningen ,Så har jag svårt att äta den.
Och om min pojkvän sitter och pillar på mobilen och samtidigt äter en macka blir jag nästan spyfärdig och gnäller på honom om hur mycket äckliga bakterier det är på telefonen :D
Vet ju dock att dom flesta människor gärna sitter och äter och håller på med telefon och dator samtidigt :)
Likaså på bufféer när man ser folk ta i slevarna och slicka sig på fingrarna osv osv. Jag blir så äcklad.
Hur känsliga är ni ?
Väldigt överdrivet.
 
För mig känns det vettigt att tvätta händerna när jag kommer hem, för att slippa dra med mig hela världens baciller in i huset. Tvättar under dagen, och så klart efter toabesök och vid särskilda behov.
 
Låter lite överdrivet, ja. Jag är extremt försiktig med ev smittor pga mitt immunförsvar men har inga problem med det du beskriver.

Bufféer är jag försiktig med men de är ju tyvärr ofta bakteriehärdar, dvs det finns anledning att se upp lite.
 
Sitter och funderar på om jag har bacillskräck eller om det faktiskt är äckligt :)
Jag har fruktansvärt svårt att äta något som någon annan tagit i , om jag inte vet att personen tvättat händerna exakt innan.
Om någon tex lägger upp en kaka till mig och jag inte får ta den själv ur förpackningen ,Så har jag svårt att äta den.
Och om min pojkvän sitter och pillar på mobilen och samtidigt äter en macka blir jag nästan spyfärdig och gnäller på honom om hur mycket äckliga bakterier det är på telefonen :D
Vet ju dock att dom flesta människor gärna sitter och äter och håller på med telefon och dator samtidigt :)
Likaså på bufféer när man ser folk ta i slevarna och slicka sig på fingrarna osv osv. Jag blir så äcklad.
Hur känsliga är ni ?

Jag är likadan :o är noga med att tvätta händerna på både mig och barnen när vi kommer hem, torkar regelbundet av mobilen, är hyfsat noga med toalettstädning osv och tycker det är jobbigt med folk som ska hjälpa till med matlagning hemma hos oss och sen inte tvättar händerna innan de t.ex. skär grönsaker, fast de kommit med kollektivtrafiken mitt i kräksjukesäsong t.ex. :yuck:

Jag har definitivt blivit värre sen jag fick barn för jag är rädd att de ska bli jättesjuka (inte typ för förkylningar o sånt men t.ex. för ett och att halvt år sen när dottern åkte in på sjukhus med allvarlig lunginflammation, det va fasiken bland det värsta jag varit med om). Men jag tänker att ingen tar skada av det så länge det inte går till total överdrift eller hindrar mig på något sätt från att göra saker eller så.
 
Jag är i första hand Inte rädd för smittor. Utan är mer en äckelkänsla.
Jag vet att folk har med sig telefonen på toaletten. På krogen. På bussar. Tåg. Man tar i telefonen verkligen hela tiden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
24 876
Senast: Enya
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 769
Övr. Barn Hej! Jag har inga egna barn ännu men det kommer nog så småningom. När jag växte upp gick aldrig mina syskon eller jag på dagis, då...
2
Svar
33
· Visningar
4 349
Senast: Sar
·
Kropp & Själ Vill börja med att säga att den som vet eller har en aning vem jag är får gärna behålla det för sig själv.:) Ska försöka skriva så...
2
Svar
31
· Visningar
4 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp