har jag missat nått viktigt?

Sv: har jag missat nått viktigt?

å ja som alltid läst och hört att man som hästägare alltid är ansvarig, oavsett.....
 
Sv: har jag missat nått viktigt?

Det stämmer iallafall inte, tänk dig själv om stallpersonal skulle släppa ihop din häst med stallets aggressiva enstöring Svarten och Svarten sparkar ihjäl din häst, trots att flera skyltar på både boxen, hagschemat och hage tydligt varnar att "Svarten får absolut inte gå med andra hästar, han sparkar ihjäl dem".. är det då Svartens ägares fel eller är det den som släppte in din häst i Svartens hage?
 
Sv: har jag missat nått viktigt?

Du skrev det åt mig;)
Strama upp punkten om fodret och skippa verkligen att förbinda dig
ekonomiskt. Vill du hjälpa till någon gång så fine, men ha det INTE som en punkt i kontraktet. Tar man häst på foder så ska man väl klara av den
finansiella biten också? Samt att jag skulle vet bes innan.

/J.
 
Sv: har jag missat nått viktigt?

varför lånar du iväg för 2 veckor?? Du verkar ju på tok för snäll med ditt daltande. Stå på dig och ställ krav istället!

Du kommer bli fruktansvärt utnyttjad med punkten om försörjning. Det är inte ditt ansvar som ägare att se till att fodervärden sköter sig. Det ska kontraktet reglera.
 
Sv: har jag missat nått viktigt?

varför lånar du iväg för 2 veckor?? Du verkar ju på tok för snäll med ditt daltande. Stå på dig och ställ krav istället!

:) det är för att A, hon som ska henne mest och ha ansvaret för henne (och rider den stora trygga ardennern) var med om en ganska stygg olycka för 8 år sen och är en aning..... bekymrad..... för att rida andra hästar. så jag vill ge henne lite tid att i lugn och ro bestämma sig för om hon vill ha karisma eller inte. jag vet att karisma skulle vara kanon till henne, hon är en jättebra häst att komma över rädslor på, men jag kan ju inte tvinga A att ta henne om inte kemin stämmer. och mig kvittar det om karisma står hos dom eller hos oss. Å A bor på samma gård och är väldigt bra vän med Natascha här på buke, en av mina närmaste vänner, så jag vet ju att hon kommer att få det jättebra där!
 
Sv: har jag missat nått viktigt?

står även att hästen ska hållas i godtagbart hull.


Vill bara berätta att jag en gång i tiden red i ett stall där hästarna utfodrades med enbart kex (!) och halm och var i utmärkt hull:crazy:
Anledningen till kexfoderstaten var att ägaren fick dem gratis (från fabriken förmodar jag) pga utgånget datum.
 
Sv: har jag missat nått viktigt?

Vill bara berätta att jag en gång i tiden red i ett stall där hästarna utfodrades med enbart kex (!) och halm och var i utmärkt hull:crazy:
Anledningen till kexfoderstaten var att ägaren fick dem gratis (från fabriken förmodar jag) pga utgånget datum.


:rofl::rofl::rofl:
va gott.:d

körkort för häst nästa kanske? :grin:
 
Sv: har jag missat nått viktigt?

å om nån undrar så skrev jag om kontraktet efter era råd och nu står Karisma i Borensberg, hos en underbar tjej och kontrakt är skrivet fram tills sista april och min stallplats är uppsagd.

innan vi åkte:
24839649.jpg


:love:
 
Sv: har jag missat nått viktigt?

va bra att du fick till ett kontrakt som du är nöjd med och som innehåller mycket viktigt..

och hästen din är så fin :love: jag älskar fuxar :)
 
Sv: har jag missat nått viktigt?

mailade över kontraktet till henne innan jag åkte dit med karisma, så tjejjen hade gott om tid på sig att läse egenom och komma med åsikter hon åxå. kontraktet är ju till för bådas skull och hon var åxå nöjd. :)

här är en film på henne som jag bara älskar!!!! :love:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 121
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 143
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 973
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp