Har jag rätt att bli BESVIKEN?

C

ChristinA

På Landskrona Bruks Hundsklubb?
Ringde första gången när valpen, då 4,5mån, var i antågande. Fick beskedet att valpkurs var hon för gammal för, men grundkurs gick bra. De skulle starta under hösten så om jag bara ringde i augusti så skulle jag få besked...
Ringde i augusti. Fick det något irriterade svaret att det kunde de inte svara på förän i slutet av augusti.
Ringde idag, 29/8. Hunden är nu 7 månader. Får beskedet att det är 64 st i kö. Kurs beräknas starta i december. Efter det var det ca 10st kvar i kö före mig och nästa kurs start blev ca april. Så om det inte kom massa återbud får jag vänta tills dess. Hunden är då 1år och 3 månader. En vänte tid på cirkus 10månader samanlagt.

All right...
Ställde mig i kö och har nu mejlat andra klubbar i närheten. Men jag anar att de kände till sin långa kö, och jag tycker att de borde informerat om det så jag kunde söka mig någon annanstans också.
Vill gärna gå en kurs med min hund, även om man kan träna lite själv så vill jag gärna ha en dialog med en instruktör.

Jag beundrar verkligen de som bemödar sig med att syssla med detta idealla arbete, men jag blev lite besviken idag.

Finns det någon här från Landskrona som vill träna ihop eller känner till någon privat instruktör?

Christin & Nova
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har gått valpkurs i ett par veckor nu (idag var gång 4 av 6) hos brukshundklubben. Har från första start känt att det inte känns...
2
Svar
23
· Visningar
5 462
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 052
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp