Bukefalos 28 år!

har jag virus? mailbombning

Miagi

Trådstartare
sen jag flyttade hem över sommaten från min pluggort så skrev jag på msn "åter på msn i augusti, sommarlov" sedan fick jag mail från en bekant inom tävlingsektionen att hon blivit mailbombad av mig..

mailde tilbbaka att inte öppna.

Däremellan har jag fått 2 mail "postmaster notification, failure" att den inte lyckats skicka mail till denna mottagare. jag har dock aldrig mailat denna.
mailen har jag inte vågat öppna den bifogade filen, men de var märkta med "my cat is growing fat "och" good game, I've played for a moment for free. ="
what tha heck is that??

Idag fick jag mail från min kusin som även fått mailbombning på 30 mail..

Jag sitter nu på mammas dator.
Sitter viruset i min dator i andra hemmet eller även i denna som mamma har?


hur går jag tillväga.

Bör nämnas att jag tycker min egna dator på plugg orten segat till under en längre tid. Explorer felat och måste stängas ned mm hele tiden. Sökte efter virus men fann inga... har Avast.

HILFE HILFE! hjälp mig!:(:eek:
 
Sv: har jag virus? mailbombning

Jag är inte 100 % säker men jag tror inte att du har fått virus utan jag tror att någon spammare använder din mailadress som avsändare när den skickar spam.

Jag får ibland "postmaster notification, failure"-mail till min yahoo-adress så jag misstänker att den är "kidnappad". Däremot har jag ingen anledning att tro att jag har virus.

Hittade info i ett annat forum som beskriver bättre: http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=55161&pid=616875&st=0&#entry616875
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp