Har klarna blivit snabbare på att skicka påminnelser?

Ja har det varit så är det dåligt, och bra att det är ändrat så där är jag villig att erkänna fel :)

Tycker bara att de flesta gråtartiklar jag sett har varit om hur de är "snabba på att skicka påminnelseavgift" (du betalade ju inte i tid?) och att "det är för lätt att handla på kredit" (handla inte för pengar du inte har??)

Överlag (inte bara Klarna) förstår jag inte hela kreditargumentet och de som menar att det inte ens borde vara tillåtet. Klarna är supersmidigt, förstår inte varför vanligt folk ska straffas för att vissa helt enkelt inte kan hantera att ha egna pengar.
Det skulle ju iofs vara smidigt utan kredit med :)
 
Jag brukar betala mina Klarna betalningar direkt så jag blir av med dom. Brukar ta 1-2 bankdagar har jag för mig innan det dras. Har hänt några gånger att jag tror mig veta att jag har pengar på kontot, gör en sådan betalning bara för att glömma bort att det dras någon form av autogiro mitt i månaden (har hänt några gånger att jag glömt bort den) och då finns det inte täckning på kontot. Det har jag fått mail om, inget påminnelse mail än här.
 
Det skulle ju iofs vara smidigt utan kredit med :)
Förlåt jag tror jag använde ordet fel! Jag menade inte att man tar det på avbetalning utan just att man kan betala inom 30 dagar, som en faktura bara. Som @lil-sis sa är det bra om man testar en ny butik man inte kände igen, eller ärligt talat bara ändå ifall något skulle gå snett. I min erfarenhet är det lättare att bara avbryta ett köp där leveransen inte kommer, än om man redan betalat, att få tillbaka pengarna är ibland minst sagt krångligt.

För övrigt aldrig haft något problem med Klarna på den fronten heller. Jag hade en leverans som blev kraftigt försenad, den fakturan (som på den tiden var 15 dagar) låg pausad hos Klarna i över tre månader och de sa inte ett pip om det. :)
 
Förlåt jag tror jag använde ordet fel! Jag menade inte att man tar det på avbetalning utan just att man kan betala inom 30 dagar, som en faktura bara. Som @lil-sis sa är det bra om man testar en ny butik man inte kände igen, eller ärligt talat bara ändå ifall något skulle gå snett. I min erfarenhet är det lättare att bara avbryta ett köp där leveransen inte kommer, än om man redan betalat, att få tillbaka pengarna är ibland minst sagt krångligt.

För övrigt aldrig haft något problem med Klarna på den fronten heller. Jag hade en leverans som blev kraftigt försenad, den fakturan (som på den tiden var 15 dagar) låg pausad hos Klarna i över tre månader och de sa inte ett pip om det. :)
Faktura är väl samma sak som kredit? Eller?
 
Men smidigt att inte behöva ligga ute med pengar när man testar en ny butik :)
Fast det är väl den biten att man inte behöver betala innan det är skickat eller framme, dvs att det blir mot vanlig faktura. Kreditbiten, jag kanske kallar det vid fel ord, jag tänker på är möjligheten att dela upp betalningen eller betala extra för att betala en annan månad.
 
Förlåt jag tror jag använde ordet fel! Jag menade inte att man tar det på avbetalning utan just att man kan betala inom 30 dagar, som en faktura bara. Som @lil-sis sa är det bra om man testar en ny butik man inte kände igen, eller ärligt talat bara ändå ifall något skulle gå snett. I min erfarenhet är det lättare att bara avbryta ett köp där leveransen inte kommer, än om man redan betalat, att få tillbaka pengarna är ibland minst sagt krångligt.

För övrigt aldrig haft något problem med Klarna på den fronten heller. Jag hade en leverans som blev kraftigt försenad, den fakturan (som på den tiden var 15 dagar) låg pausad hos Klarna i över tre månader och de sa inte ett pip om det. :)
Ja absolut, den biten är jättebra. Gjorde den precis och betalade inte innan varan var framme.
 
Jag använder Klarna som säkerhet till varan levererats och jag bestämt vad jag ska behålla. När leveransen är framme lägger jag in betalningen (d v s när jag är överens med avsändaren vad jag ska betala). Jag kan antingen lägga betalningen på datum (efter lönen) eller direkt.

Kreditköp är ju alla köp som inte betalas direkt vid beställning.
 
Fast det är väl den biten att man inte behöver betala innan det är skickat eller framme, dvs att det blir mot vanlig faktura. Kreditbiten, jag kanske kallar det vid fel ord, jag tänker på är möjligheten att dela upp betalningen eller betala extra för att betala en annan månad.

Kredit är både faktura, avbetalning osv. Du får varan först och betalar sen.
 
Jag använder Klarna som säkerhet till varan levererats och jag bestämt vad jag ska behålla. När leveransen är framme lägger jag in betalningen (d v s när jag är överens med avsändaren vad jag ska betala). Jag kan antingen lägga betalningen på datum (efter lönen) eller direkt.

Kreditköp är ju alla köp som inte betalas direkt vid beställning.
Så gör jag med. Extra smidigt när varor ska returneras dessutom, bara markera vilka varor på fakturan det gäller och rapportera in retur. Fakturan blir pausad tills returen kommit till butiken, och uppdaterad med rätt belopp. Sjukt smidigt!
Känns dumt att betala fakturan innan varan kommit fram, då jag inte alltid vet om jag vill ha varan eller om den fungerar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
814
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 931
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp