Har köpt ett ödehus!

Börjat sätta panel ^_^
 

Bifogade filer

  • 20200426_151749.jpg
    20200426_151749.jpg
    280 KB · Visningar: 206
Så det var lite bilder :), badrummet är nästan färdig putsat och köket ska bara ha lite gips i taket och då är det läge att hitta lämpligt golv och kakel ^_^.

Ska byta all panel och isolera utvändigt men det är jobb för längre fram i sommar :p. Taket står näst på tur att plockas ner, är spåntak under eterniten så blir mycket som ska ner innan man kan lägga råspont.
 
Ja det gör det men förhoppningsvis kan det stå kvar. Annars planterar jag ett japanskt körsbärsträd en bit ifrån ^_^
Det man också kan göra är att flytta trädet,.Om man beskär det hårt samtidigt vilket du ändå vill göra så brukar det gå bra även med träd i den storleken, jag har gjort det med ganska många träd. Bara man är noga med att beskärningen och flytten sker under perioden när trädet är i absolut vila, dvs under vintern, vårvintern är ofta för sent, och att beskärningen är så pass kraftig att den minskade rotvolymen kompenseras av någorlunda motsvarande minskad bladvolym så att trädet har nog med energi i rötterna att slå ut ordentligt.
 
Det man också kan göra är att flytta trädet,.Om man beskär det hårt samtidigt vilket du ändå vill göra så brukar det gå bra även med träd i den storleken, jag har gjort det med ganska många träd. Bara man är noga med att beskärningen och flytten sker under perioden när trädet är i absolut vila, dvs under vintern, vårvintern är ofta för sent, och att beskärningen är så pass kraftig att den minskade rotvolymen kompenseras av någorlunda motsvarande minskad bladvolym så att trädet har nog med energi i rötterna att slå ut ordentligt.
Ja men jag misstänker att risken för att man behöver skära av för mycket av rötterna för att inte skada brunnen är lite för stor för att trädet ska överleva.
men har iofs flera andra småträd på tomten som går att flytta. Ingen aning om vad de är än dock.
 
skulle sätta upp gipsskivor i taket, skrivarna fick inte ngt fäste i masonit skivan så plockade ner dom och hittade ett pappspännt tak med tidningar från 1944! Och brädgolvet/taket är fint så är bara att slipa någorlunda rent och sätta upp gipsen igen :p
 

Bifogade filer

  • 20200502_183948.jpg
    20200502_183948.jpg
    178 KB · Visningar: 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp