Har köpt ett ödehus!

Är en trekammar brunn utan föreläggande i nuläget i alla fall, finns också möjlighet att ansluta till en filterbädd. Så behöver förhoppnigsvis inte bygga helt ny brunn.
Har du ingen egen bädd efter så är det nog inte godkänt om kommunen skulle komma. Om du har möjlighet att koppla på dig på en annan bädd så kan det ju vara ett bra alternativ :). Tänker mest så att det inte blir några oförutsedda kostnader :). Många glömmer bort avloppet.

Ska bli spännande att följa i alla fall. Du får dela med dig :)
 
Det är något i mig som gör mig varm och genuint lycklig varje gång någon tar sig an ett gammalt hus och/eller en igenvuxen trädgård som behöver vård och kärlek. Dvs tar sig an det på ett varsamt sätt, med respekt och känsla för husets ålder och egna karaktär och själ - men med en vettig plan för att hjälpa huset att leva och må bra många år till.

Så heja dig @Buck - jag vill också följa utvecklingen!
 
Det är något i mig som gör mig varm och genuint lycklig varje gång någon tar sig an ett gammalt hus och/eller en igenvuxen trädgård som behöver vård och kärlek. Dvs tar sig an det på ett varsamt sätt, med respekt och känsla för husets ålder och egna karaktär och själ - men med en vettig plan för att hjälpa huset att leva och må bra många år till.

Så heja dig @Buck - jag vill också följa utvecklingen!
nja så mycket kärlek är det inte i nuläget. är mest att röja bort alla 90tals felbyggen..
inte mycket byggnadsvård som kommer ske heller då det inte finns ngt kvar att bevara mer än väggarna.
är också en renovering med liten budget så blir t ex plastfönster och garaget blir ev av en byggsats.
men allt blir i alla fall bättre än om det hade fortsatt förfalla.
 
Vilket håll är söder?
Framsidan är åt söder, inga fönster på baksidan och i öster blir det ngt i stil med franska fönster/dörrar.
Grannens tomt går också in till husväggen så blir nog inga fönster ditåt.
 
20191105_152403.jpg
 
Framsidan är åt söder, inga fönster på baksidan och i öster blir det ngt i stil med franska fönster/dörrar.
Grannens tomt går också in till husväggen så blir nog inga fönster ditåt.
Åh... där kommer du kunna odla tomater och vin. I hörnet där på framsidan. Norr är oväsentligt för fönster.
 
Ska bli mitt permamentboende, är redan sönder renoverat inne så finns inget att försöka bevara egentligen, Men har 10- 20tal som inspiration så blir inget modernt och kantigt inne :p.

Vad roligt att få följa din och husets resa :) Det är ju ofta så, mycket har renoverats genom åren. Det ser ut som att det är ett väldigt mysigt ställe!
 
Vad roligt det ska bli att följa din resa, jag har gjort liknande, men jag har tagit hjälp av duktiga killar + arkitekt för att få rätt på det.
Det fann t.ex. inget sovrum i mitt hus, trots 80 kvm, utan en jättekonstig planlösning + extra del i stallet med garderob, tvättstuga och toaletten.. Charmig utsida, men renoverat på 60 -talet och 80- talet. Så alla fönster ska bytas tillbaka till trä med spröjs. Murat in det gamla korsvirket o.s.v. :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp