Har köpt ett ödehus!

hittade förresten detta bakom isoleringen på en annan vägg :p
var bakom gamla köket, syntes inte att det varit ett fönster från utsidan så blev lagom överraskad.
fönsterkarmen var kvar bakom målningen (bara en tunn masonit/plyfa? skiva). lite udda sätt att sätta igen ett fönster men de slapp i alla fall tapetsera om rummet ;).
20200212_102018.jpg
 
Oj vad djupa fönsternischerna ser ut att vara!
Nja nu blir de inte så djupa iofs. Var reglat och isolerat på insidan så nu blir det 10cm bredare i köket och mindre djup i fönstrena :/. Ev flyttar vi fönsterna utåt när vi isolerar på utsidan men tror de får stå kvar där de är nu.
 
Har en generator, el-skåpet är på plats så är bara elbolaget som ska få tummen ur och koppla in oss :p

Har iofs inte ngt supertempo, river mest och kör på tippen så får muraren och pappa bygga upp allt igen :).

Jag tycker ändå det ser ut att hända mycket med huset :-) Att riva ut är tidskrävande och vintermörkret är inte särskilt motiverande.

Jättespännande och roligt att få följa dig!
 
Om man har vitt kök med träbänk, lingrön panel (ca 110cm hög) på väggen och sen vit kökssoffa och bord. Vad för golv hade vi valt? Ska bli ngt klickgolv men vet inte om jag ska välja sånt som ser ut som flera små bräder eller stora breda bräder och ingen aning om vad för färg som kan passa och inte kännas tråkig efter 2 år..

Panelen för ju in lite färg och jag har plank från stallrenoverig som är ca 4cm tjocka som jag ev vill ha som bänkskiva.

Taket och bjälkarna blir vita (spraymålar så är enkelt ;).) Ev blir det en ngt enkel tapet i vit/grön halvtantig stil ovanför panelen. Men golvet!
Hjälp! Allt verkar så vitt och tråkigt i min hjärna nu och vill ha ett varmt inbjudande lantkök!
 
Om man har vitt kök med träbänk, lingrön panel (ca 110cm hög) på väggen och sen vit kökssoffa och bord. Vad för golv hade vi valt? Ska bli ngt klickgolv men vet inte om jag ska välja sånt som ser ut som flera små bräder eller stora breda bräder och ingen aning om vad för färg som kan passa och inte kännas tråkig efter 2 år..

Panelen för ju in lite färg och jag har plank från stallrenoverig som är ca 4cm tjocka som jag ev vill ha som bänkskiva.

Taket och bjälkarna blir vita (spraymålar så är enkelt ;).) Ev blir det en ngt enkel tapet i vit/grön halvtantig stil ovanför panelen. Men golvet!
Hjälp! Allt verkar så vitt och tråkigt i min hjärna nu och vill ha ett varmt inbjudande lantkök!

Jag har en förkärlek till rutiga golv. Ljusgrått och ”vitt” tex. Annars av de alternativ du nämnt hade jag valt breda ”plankor”. Det är liksom mer torp över dem än smala. Tycker jag.
 
Om man har vitt kök med träbänk, lingrön panel (ca 110cm hög) på väggen och sen vit kökssoffa och bord. Vad för golv hade vi valt? Ska bli ngt klickgolv men vet inte om jag ska välja sånt som ser ut som flera små bräder eller stora breda bräder och ingen aning om vad för färg som kan passa och inte kännas tråkig efter 2 år..

Panelen för ju in lite färg och jag har plank från stallrenoverig som är ca 4cm tjocka som jag ev vill ha som bänkskiva.

Taket och bjälkarna blir vita (spraymålar så är enkelt ;).) Ev blir det en ngt enkel tapet i vit/grön halvtantig stil ovanför panelen. Men golvet!
Hjälp! Allt verkar så vitt och tråkigt i min hjärna nu och vill ha ett varmt inbjudande lantkök!

Vi har lindblomsgrönt kök, vita väggar och en färgglad fondvägg där den gröna finns med i mönstret. Till det en vitpigmenterad ekparkett med breda plank. Inte supersmutståligt, men ändå ganska förlåtande.
Mina föräldrar la nyligen in linoleum rutor som klickgolv i rutmönster grått/vitt i sitt kök. Snyggt, men all skit syns direkt.
 
har också hänt lite i badrummet om man säger så.
även här har vi tagit ner den invändiga isoleringen och gjort lite fynd.
en dörr och ett fönster. dessa visste vi iofs att de fanns då man ser spår på andra sidan väggen.

ska försöka spara dörren och hitta ngt bra användningsområde till den, men dörrhålet ska muras igen.
hittade även 2 fina ventilationshål som de hade satt igen så nu blir det förhoppningsvis bra ventilation :p.
fönstret har nu delvis murats igen, ska ha ett smalt fönster där istället så man inte har ett fönster mitt i duschen
20200309_152250.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp