Har kommit en ny kat till stallet!

E

Estelle

Det är en norsk skoskatt- den är så otroligt fin, har aldrig sett ngt finare. Den är bauta stor och röd och har stor päls. Har aldig sett en Norsk skogs katt förut och blev välldigt förvånad trode de såg ut som våra bondkatter ungeför men inte då :)
 
jag vill inte verka petig, men det heter Norsk skogkatt. Och ofta tror människor att så fort en huskatt har lång päls så är det en skogis, och just dom människorna brkar stava på just ditt sätt,. :smirk:
 
Hmmmm

Brukar själv säga skogskatt, eller ännu värre antar jag - skogis, fastän jag haft skogisar i över 14 år. Hade ingen aning om att det var ett sätt att visa sig dum i kattkretsar. Jag tycker mest att det gör det lättare att uttala.

Får hålla med om att det är tråkigt att allt långhårigt kallas skogis.

// Isa (med två gamla skogisar och en bondkatt)
 
ja men hallå! jag har ju stavat fel såklart klart jag vet att den inte heter skoskatt :crazy:
 
:D

Det är inte det som är problemet. Vad glimmie menar är att det heter norsk skogkatt - UTAN -s emellan. Rasen har behållit sitt norska namn även i Sverige och i norskan heter det skogkatt.

mandalaki
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 252
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 718
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 867
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp