Har kvinnor eller män störst sexlust?

Hur har det varit för dig i de förhållanden du har varit i?

  • Jag som livmodersbärare har haft större sexlust än män jag har varit ihop med.

    Röster: 47 35,1%
  • Jag som livmodersbärare har haft mindre sexlust än män som jag har varit ihop med.

    Röster: 82 61,2%
  • Jag som man har haft större sexlust än livmodersbäraren jag har varit ihop med.

    Röster: 3 2,2%
  • Jag som man har haft mindre sexlust än livmodersbäraren jag har varit ihop med.

    Röster: 2 1,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    134
Jag definierar mig som kvinna och inte livmoderbärare utan jag tar till och med avstånd från den definitionen så kände inte att det går att kryssa något där.
Samma här! Jag är kvinna. Punkt.

Inte det minsta deppig utan jag vet varför och det är för att jag är för trött för att jag väljer att göra för mycket andra saker istället :D
Också samma här men med tillägget att sexlusten beror extremt mycket på partnern och på hur ny/spännande relationen är! :D
 
Ja ni väljer såklart om ni vill ta illa upp av att kallas livmodersbärare. Hade jag skrivit kvinna så hade ju folk reagerat på det med. Det går tyvärr inte att att göra alla nöjda. Jag gjorde så gott jag hade förstånd till men förstår att vissa kan ta illa upp. Jag hade såklart kunnat nämna alla möjliga namn som man kan kalla alla typer av kvinnor - men detta är liksom ingen officiell undersökning så jag tänkte att man skulle slippa en diskussion om just den biten. Lite naivt av mig. Jag skulle givetvis först startat en tråd där jag frågade hur jag skulle fråga frågan för att få med alla utan att någon tar illa upp för att sedan posta denna tråd. Sorry, jag är liksom inte ofelbar på något sätt.
 
Ja ni väljer såklart om ni vill ta illa upp av att kallas livmodersbärare. Hade jag skrivit kvinna så hade ju folk reagerat på det med. Det går tyvärr inte att att göra alla nöjda. Jag gjorde så gott jag hade förstånd till men förstår att vissa kan ta illa upp. Jag hade såklart kunnat nämna alla möjliga namn som man kan kalla alla typer av kvinnor - men detta är liksom ingen officiell undersökning så jag tänkte att man skulle slippa en diskussion om just den biten. Lite naivt av mig. Jag skulle givetvis först startat en tråd där jag frågade hur jag skulle fråga frågan för att få med alla utan att någon tar illa upp för att sedan posta denna tråd. Sorry, jag är liksom inte ofelbar på något sätt.
Haha, tycker ändå det är otroligt fascinerande att uppdelningen livmoderbärare/män känns mer logisk och inkluderande för dig är kvinnor/män. Då tänker jag att man nog övertänker saker.. :)
 
En spaning är att fler tjejer svarar att de har mindre sexlust, i enkäten. Men stor del av svaren i tråden handlar om att tjejen har mer eller lika lust. Finns det ett behov att visa att "vi har visst lust trots ev normer", eller är vi som har mindre lust bara lite tysta och deppade över det, och därför inte skriver?

(Obs spekulationer och utan evidens )
Ja det är lite konstigt. Folk borde väl kunna svara oavsett hur det ligger till?
 
Jag skulle tro att det är ungefär lika, men sedan kan vi såklart vara osynkade ändå. En vecka kanske den ena har mycket på jobbet och är för trött för att ha någon lust, nästa vecka kanske det är den andra osv. Men det kommer aldrig(!) något slags krav eller ens uttalat önskemål från någon av oss.

Sedan hjälps vi åt med så mycket som möjligt med allt i vardagen och gärna är fysiska även utan att det ska leda till något speciellt, så blir allt umgänge kravlöst och väldigt bra. Det bidrar nog till att vi än så länge inte är ens nära på att tröttna på varandra.

Precis så.
Hade jag behövt göra mer hemma än min sambo hade inte jag haft så stor lust att ligga med honom.
Så avtändande med en latmask 🤢
 
Haha, tycker ändå det är otroligt fascinerande att uppdelningen livmoderbärare/män känns mer logisk och inkluderande för dig är kvinnor/män. Då tänker jag att man nog övertänker saker.. :)
Jag vet en hel hög personer som är livmodersbärare som absolut inte vill kallas kvinnor.
 
Jag vet en hel hög personer som är livmodersbärare som absolut inte vill kallas kvinnor.
Men de vill bli kallade för livmoderbärare? Jag har aldrig hört nån säga att de hellre blir kallade livmoderbärare än kvinna, men har förstås inte gått djupare in på…
 
Precis så.
Hade jag behövt göra mer hemma än min sambo hade inte jag haft så stor lust att ligga med honom.
Så avtändande med en latmask 🤢
Eller hur. Både avtändande pga personlighet och så, men också för att det nog hade varit svårt att själv ha nog med energi osv. (Vet inte hur det är för andra, men om jag är supertrött så vill jag bara sova, inget annat).
 
Men de vill bli kallade för livmoderbärare? Jag har aldrig hört nån säga att de hellre blir kallade livmoderbärare än kvinna, men har förstås inte gått djupare in på…
De som jag känner till vill kallas de/dem som pronomen, osäker på vad exakt som är rätt ord för alla. Troligen finns det inte något ord som inkluderar alla.
 
De som jag känner till vill kallas de/dem som pronomen, osäker på vad exakt som är rätt ord för alla. Troligen finns det inte något ord som inkluderar alla.
Självklart finns det inget som passar alla, men livmoderbärare känns för mig otroligt mycket mer långsökt än kvinna. Håller det t.ex. som högst osannolikt att fler identifierar sig som livmoderbärare än som kvinna.

Hur som helst, ska lämna detta sidospår nu :)
 
Precis så.
Hade jag behövt göra mer hemma än min sambo hade inte jag haft så stor lust att ligga med honom.
Så avtändande med en latmask 🤢
Ja, och jag hör/läser väldigt ofta om väldigt kasst sex som i princip går ut på "penis i slida tills mannen kommer" och upplevde en del sådant själv IRL tills de senaste 20 årens sexliv, tro fasiken att man inte har lust att ligga särskilt under sådana omständigheter.
Jag är på allvar oroad nu när jag är singel att jag ska behöva traggla mig igenom en massa män för att hitta nån som både är bra i övrigt och bra i sängen. För jag tänker inte sänka min kravspecifikation på den punkten.
 
Ja, och jag hör/läser väldigt ofta om väldigt kasst sex som i princip går ut på "penis i slida tills mannen kommer" och upplevde en del sådant själv IRL tills de senaste 20 årens sexliv, tro fasiken att man inte har lust att ligga särskilt under sådana omständigheter.
Jag är på allvar oroad nu när jag är singel att jag ska behöva traggla mig igenom en massa män för att hitta nån som både är bra i övrigt och bra i sängen. För jag tänker inte sänka min kravspecifikation på den punkten.

Verkligen inte 😒
 
En spaning är att fler tjejer svarar att de har mindre sexlust, i enkäten. Men stor del av svaren i tråden handlar om att tjejen har mer eller lika lust. Finns det ett behov att visa att "vi har visst lust trots ev normer", eller är vi som har mindre lust bara lite tysta och deppade över det, och därför inte skriver?

(Obs spekulationer och utan evidens )
Varför skulle man vilja hävda att man har en massa lust om man inte har det? Är det "finare" på något vis? Jag har typ ingen lust alls och skäms verkligen inte över det. Inte är jag det minsta deppad över det heller - tycker tvärtom att det är rätt skönt.
 
Har inte heller klickat i.
De första åren med nuvarande partner hade vi lika stor lust, sen kom barnen och allt vi fick med dem (skador, sjukdom, krävande diagnoser, utmattning osv) och med detta kom lägre lust hos oss båda.

Nu börjar saker reda ut sig.
Appropå det så funderar jag på eventuell ombyggnation inomhus och om vi borde passa på att ljudisolera :angel:
 
Jag har velat ligga lika ofta som mina partners i genomsnitt. Den enda gången jag har haft märkbart mindre lust var sista åren jag var gift. Jag fattade inte varför när jag var mitt i eländet, men i efterhand var det tydligt att det var knas i relationen som var orsaken. Det var inte att jag hade tappat lusten pga ålder nåt, det var att jag tappat lusten att ha sex med just den mannen. För nä, när en massa hushållsjobb och barnansvar lämpats över på mig blev jag noll sugen på sex när dåvarande maken kunde glida i köket på kvällen och förhoppningsfullt klämma mig på rumpan... När jag lämnat honom och gått vidare till ett nytt förhållande så var min sexlust tillbaka igen! 😁
 
Ja, och jag hör/läser väldigt ofta om väldigt kasst sex som i princip går ut på "penis i slida tills mannen kommer" och upplevde en del sådant själv IRL tills de senaste 20 årens sexliv, tro fasiken att man inte har lust att ligga särskilt under sådana omständigheter.
Jag är på allvar oroad nu när jag är singel att jag ska behöva traggla mig igenom en massa män för att hitta nån som både är bra i övrigt och bra i sängen. För jag tänker inte sänka min kravspecifikation på den punkten.
Jag tänker att kommunikation kan vara en bra grej där. Det är rätt många kvinnor som själva uppskattar "penis i slida" sex. Jag själv är en sådan, har aldrig riktigt tyckt att andra former av sex är lika bra. Visst kan jag komma av andra typer av sex, men aldrig lika stort och aldrig med samma tillfredsställelse i hela kroppen. Medans andra känner tvärtom, att penis i slida bara är för mannens skull. Men talar man inte om det för partnern så är det ju svårt för denne att anpassa sig.

Sen att mannen bara kör på tills han kommer... Ja... det är en annan sak. Jag har aldrig upplevt det faktiskt, trots 15+ olika sexpartners. (räknar bort min första partner där varken han eller jag visste hur man skulle få till det). Eller jo, nu när jag tänker efter. En sådan har jag haft. Vi låg en gång. Gissa varför det aldrig blev fler...


KL
Jag har läst vad ni har skrivit här och att det är sjukt avtändande med någon som inte gör 50%. Och jag fattar det. Men det blir ju så när den ena gör större delen av matlagningen och dessutom är sjukt duktig på att diska undertiden. Diskbänken är lika ren när han är klar som när han började. Och kvällstid när man lagar mat så är min ättid förbi. Det är knepigt att laga mat utan att kunna smaka av. Lägg därtill att han är 10 gånger duktigare på att laga mat än vad jag är och dessutom äter tre gånger mer.

Det blir liksom inte så jäkla lätt att göra mer i hemmet med dessa parametrar. Matlagning och diskningen är ju det som är mest att göra. Hade det varit disk kvar när jag kom hem från stallet så hade jag givetvis kunnat fixa den biten, men det finns ingen disk då. Vi plockar ur diskmaskinen ungefär lika ofta.

Visst skulle jag kunna tvätta mer, men det är något vi gör typ varannan vecka, så det skulle inte göra så stor skillnad. Dammsuger och dammar är det jag som gör redan. Även renhållning av toalett, badrum, köksskåp, luckor osv är det jag som gör. All renhållning egentligen utom fönstertvätt (som ingen av oss gör förens vi flyttar typ) och bänkar i köket är det jag som gör.
 
Jag har världens bästa man som sköter det mesta av hushållsarbetet , lagar mat diskar städar putsar fönster tar hand om barnen osv men även sköter de yttre sysslorna reparerar bilar klipper gräs osv, Jag får nästintill tvinga till mig sex av honom då han inte alls har den driften eller behovet av sex som jag har. Vi älskar varandra verkligen så egentligen är det bara det som är "smolket" i bägaren . Jag tycker synd om honom då han till slut gör det för att vara snäll mot mig. Jag känner ingen attraktion av någon annan man än han och skulle heller aldrig ens tänka tanken. Vi har varit ett par i ca 20 år och har flera barn ihop. Han är 12 år äldre än mig och har haft lite sjukdomsproblematik men han har alltid varit samma person som idag. Glad snäll och omtänksam mot alla. Han tycker att vi kan resa, äta på restaurang och göra saker med barnen. Vi har mycket fysisk kontakt kramar, pussar och han masserar mig men jag vill ha "riktig" sex och inte bara en massa förspel. Men jag får väl ändra mig och vara glad för det jag har..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 099
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 690
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var lite roligt att läsa Magianas blogginlägg (förlåt dagboksinlägg) om balans mellan allt man vill göra och allt man måste göra...
Svar
1
· Visningar
1 153
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 874
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp