Bukefalos 28 år!

Har lite frågor angående vaccination mm

G

Girlie

Det är så här att jag blev lite fundersam när jag gick på valp kursen, då vi hade teori kurs så säger tränaren att valpen ska vaccineras igen när den fyller precis ett år stämmer det? För på vaccinations kortet står det att han ska vaccineras igen om ett år alltså i januari. Min valp är 7 månader idag.

Och sen undrad jag när kan man som tidigast kastrera honom? Jag har inte tänkt att använda honom inom avel el. nåt sånt, så jag tycker det är snällast att kastrera honom. Eller tänker jag fel?

Och sista frågan jag vet att valpar gärna tuggar på allt dom ser i stort sett, men ändå jag har haft turen att han inte har tuggat sönder något tills nu...
Han går bara på mina skor och tuggar och jag undrar om det har något med dominas att göra? För det är enbart mina skor han går på.

Sorry att det blev lite mycket frågor hoppas ni kan hjälpa mig med nån utav frågorna.
 
Sv: Har lite frågor angående vaccination mm

Om valpen blev grundvaccinerad vid 8-12v ålder som normalt är så ska den ha sin nästa spruta vid ett års ålder. Din kanske blev grundvaccinerad senare?
 
Sv: Har lite frågor angående vaccination mm

Han fick första sprutan vid 8 veckors åldern och den andra vid 12 veckors åldern så han är ju grundvaccinerad.
 
Sv: Har lite frågor angående vaccination mm

För på vaccinations kortet står det att han ska vaccineras igen om ett år alltså i januari. Min valp är 7 månader idag.
Men det stämmer ju på din hund!

Din hund är född i oktober antar jag. Då är den ca 12 veckor i januari och ska sedan vaccineras när det gått ett år från den sprutan. Alltså i januari.

Vad som står på vaccinationskortet stämmer!
 
Sv: Har lite frågor angående vaccination mm

Men det stämmer ju på din hund!

Din hund är född i oktober antar jag. Då är den ca 12 veckor i januari och ska sedan vaccineras när det gått ett år från den sprutan. Alltså i januari.

Vad som står på vaccinationskortet stämmer!

Nja, när valpen är 12 veckor är den ju 4 mån gammal, sista sprutan i "grunden" ska den ju ha när den är runt ett år gammal, det blir ju inte ett år efter 12 v sprutan utan ungefär 8 månader efter.

Till TS: Jag tycker du kan kastrera honom när han är runt 10 månader gammal. Egentligen kan du ju göra det redan nu om du vill men jag skulle iaf vänta tills han blivit könsmogen :)
 
Sv: Har lite frågor angående vaccination mm

Stämmer att han är född i oktober. blir så fundersam för tränaren på valp kursen säger en sak och på vaccinations kortet säger en annan sak.
Men tack för svaret :)
 
Sv: Har lite frågor angående vaccination mm

Okej men då ska jag nog vänta lite till inann jag kastrerar honom.
tack så mycket för svaret :)
 
Sv: Har lite frågor angående vaccination mm

Vaccinationerna räcker säkert i ett år, min import var vaccinerad i Maj förra året o behövde inte vaccineras förrens nu i Maj, dock har SKK/BK regler som säger att hunden måste vaccineras vid ett år.

mvh
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 235
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 451
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ I flödet på sociala medier florerar inlägg med en fråga som ska besvaras med ja eller nej om man tänker vaccinera sig mot Covid19. Min...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp