Har man slutat tävla i de lättaste klasserna? Varför?

Man kan ju väga in resultat också. Hur går det för folk i LA? Går det bra så tyder det troligen på att de tränat hemma och inte ser ngn poäng i att starta lägre klass bara för att.
Går det dåligt? Ja då kanske det är ngn trend där folk startar högre klasser än de borde.

Alltså det verkar ändå gå rätt bra för dem som går ut i LA (eller i vissa fall t.om. MsvC) direkt. De verkar ligga stadigt på mellan 55-65% om man ska generalisera lite. Så det är ju inte tal om att de är i fel klasser iaf.
Det är väl kanske mer att jag (av någon anledning, vet ej varför) "upptäckt" och sedermera också reflekterat över detta fenomen, samt att jag åtminstone i någon mån är fast i ett tänk att man börjar på lättare nivå och sedan kliver upp nivå för nivå :)
 
Alltså det verkar ändå gå rätt bra för dem som går ut i LA (eller i vissa fall t.om. MsvC) direkt. De verkar ligga stadigt på mellan 55-65% om man ska generalisera lite. Så det är ju inte tal om att de är i fel klasser iaf.
Det är väl kanske mer att jag (av någon anledning, vet ej varför) "upptäckt" och sedermera också reflekterat över detta fenomen, samt att jag åtminstone i någon mån är fast i ett tänk att man börjar på lättare nivå och sedan kliver upp nivå för nivå :)
En person som tävlat på hög nivå ser säkert ingen anledning att börja om med en ny häst på lättklass utan hoppar in på en för en själv lagom nivå. Det tar inte lång tid för en skicklig ryttare att utbilda en hyfsat begåvad häst till LB/LA nivå.

Sen varierar det säkert med resultat på tävlingar, folk har dessutom olika mål med tävlandet. Det en ser som en stor tävling är för en annan en tävling att prova unghästen och miljöträna.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag har tävlat på en LB:1-LA:3 nivå i ca 6 år nu och haft som mål att starta MSVC och som dröm att kvala till MSVB. Men nu har jag...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 079
Senast: ginnies
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 812
Senast: tuaphua
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 657
Senast: jemeni
·
Hästvård - Alla exempel jag tar upp i tråden är fiktiva, och endast tanke-exempel - Jag funderar ju då på att skaffa häst inom några år. Jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp