Har något hänt med Pepsin?

Fibusen

Trådstartare
Gjorde hemmagjord pizza i dag och köpte en pepsi till. Jag tyckte pepsin smakade lite konstigt, mer sötaktigt än vanligt. Tänkte att det kanske berodde på att jag hade ätit massa lök och paprika på pizzan så smaklökarna hade fått sig ett frispel, men sen säger sonen plötsligt, utan att jag nämt något, att han också tycker pepsin smakar konstigt. :confused:

Har dom ändrat något i den? Fler än vi som känt något konstigt?
 
Dum fråga men tog du vanlig eller Pepsi Max? Den senare är sötare i smaken.

Pepsi har en sötare smak än Cola. Jag dricker (tyvärr) mycket av båda och den kan få bismak om det stått för länge i plastflaskor.

Kan ju vara något konstigt så jag skulle nog reklamera om ni båda tycker den smakar annorlunda. 😊
 
Dum fråga men tog du vanlig eller Pepsi Max? Den senare är sötare i smaken.

Pepsi har en sötare smak än Cola. Jag dricker (tyvärr) mycket av båda och den kan få bismak om det stått för länge i plastflaskor.

Kan ju vara något konstigt så jag skulle nog reklamera om ni båda tycker den smakar annorlunda. 😊

Vanlig pepsi. Brukar dricka pepsi ibland, iaf en, två ggr i månaden, och den ska INTE smaka så här! Vi köpte dessutom 2 flaskor för var två för ett pris, och den andra smakar lite skumt den också, ev liiite mildare med det söta.
Den luktar tom konstigt sött!
 
Vanlig pepsi. Brukar dricka pepsi ibland, iaf en, två ggr i månaden, och den ska INTE smaka så här! Vi köpte dessutom 2 flaskor för var två för ett pris, och den andra smakar lite skumt den också, ev liiite mildare med det söta.
Den luktar tom konstigt sött!
Om du känner dig så pass säker på att de inte smakar som normalt så ring upp Pepsis kundservice på Måndag, framför dina åsikter och säg att du tycker de ska kolla dina flaskor. Fabrikationsfel kan uppstå. Jag har jobbat många år inom livsmedelsindustrin inom olika "märken" och fel uppstod absolut.
De som rapporterade in fick kompensation.
 
Om du känner dig så pass säker på att de inte smakar som normalt så ring upp Pepsis kundservice på Måndag, framför dina åsikter och säg att du tycker de ska kolla dina flaskor. Fabrikationsfel kan uppstå. Jag har jobbat många år inom livsmedelsindustrin inom olika "märken" och fel uppstod absolut.
De som rapporterade in fick kompensation.
Kompensationen blir bättre från företaget än om man klagar hos försäljaren.
 
Kompensationen blir bättre från företaget än om man klagar hos försäljaren.

Ja, jag skrev att hon skulle reklamera hos tillverkaren, dvs Pepsi. Inte butiken.
Sen är det upp till Pepsi att ta det vidare om de anlitar ett företag att producera deras märke.

När jag jobbade på Festab (Senare Domstein/Enghav) tillverkade vi alla fiskprodukter för Hemköp, Coop, Ica, flera norska företag, ett Italienskt samt eget märke men alla reklamationer kom via sitt märke. Produktionsfabriken tog ingen hänsyn till eventuella receptförändringar som kunde ändra smaken.
 
Ja, jag skrev att hon skulle reklamera hos tillverkaren, dvs Pepsi. Inte butiken.
Sen är det upp till Pepsi att ta det vidare om de anlitar ett företag att producera deras märke.

När jag jobbade på Festab (Senare Domstein/Enghav) tillverkade vi alla fiskprodukter för Hemköp, Coop, Ica, flera norska företag, ett Italienskt samt eget märke men alla reklamationer kom via sitt märke. Produktionsfabriken tog ingen hänsyn till eventuella receptförändringar som kunde ändra smaken.
Det var ett förtydligande, det är ganska vanligt att klaga hos försäljaren.
 
Jag håller med. Vi har druckit en hel del pepsi innan men den är inte god längre... Den ÄR sötare och smakar annorlunda. Skulle säga att 7up är liknande. Och det är väl samma företag som har licensen på de två dryckerna?
 
Tycker jag med. Ibland kan det även nästan smaka mögel. Något har dom ändrat.

Ja, det var lite den känslan jag fick också...:yuck:

Som sagt, hade det bara varit jag så hade jag inte brytt mig, utan tänkt att jag skulle åka på migrän eftersom både lukt och smaksinne kan ändras för mig innan ett migränanfall, eller att det var all lök och paprika som ställt till det, men när tom sonen säger: Vad konstigt pepsin smakar...

Han har längtat hela veckan till ”lördagsläsken” men han vägrade dricka mer än några klunkar, och när en 7-åring säger nej till läsk som han äääälskar...Då ÄR det verkligen något knas.
 
Jag håller med. Vi har druckit en hel del pepsi innan men den är inte god längre... Den ÄR sötare och smakar annorlunda. Skulle säga att 7up är liknande. Och det är väl samma företag som har licensen på de två dryckerna?

Eftersmaken var hemsk! Medans man hade det i munnen så var det bara liiite udda, men när man svalt ner det...O_o:yuck::yuck::yuck:

Skönt att det bara inte är jag som är knäpp!
 
Verkar ha pågått ett tag? Blev nyfiken och sökte och du är inte ensam om att tycka att pepsin ändrat smak. Flera andra hävdar samma sak. Själv har jag inte druckit pepsi på en evighet.
 
Jag håller med. Vi har druckit en hel del pepsi innan men den är inte god längre... Den ÄR sötare och smakar annorlunda. Skulle säga att 7up är liknande. Och det är väl samma företag som har licensen på de två dryckerna?
Japp Carlsberg, vet jag druckit några Pepsi när jag varit där och lastat.
Det var ett tag sedan jag drack Pepsi, men inte märkt av något nämnvärt att det ändrat smak, såvida det inte hänt något drastiskt den senaste månaden. 🤔
 

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 714
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 047
Senast: Sassy
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
5 711
Senast: Boj
·
Övr. Hund Nu har det hänt mig ännu en gång, jag har fått en kräsen hund! :mad: Jag bytte från hans valpfoder, Doggy professional extra valp...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: Misiaczek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp