Har något hänt med Pepsin?

Nu måste ju någon offra sig och smaka! :rofl: Jag drack som sagt den för kanske 4 veckor sen sist, dock på burk, och då var den då normal...

Flaskorna vi köpte nu har utgångsdatum 14 eller 24 juni/juli 2020. Minns inte riktigt exakt, men kollade så dom inte var gamla. Hade varit intressant om någon annan har köpt liknande och upplevt samma sak.

Jag kommer nog inte kunna köpa pepsi igen, mår lite illa så fort jag tänker på smaken...
 
Köpte en 1 l Coca Cola Zero för några veckor sen. Den smakade otroligt kemiskt, obehagligt faktiskt. Som tur var smakade nästa flaska jag köpte bättre, så antar att det bara var den flaskan/batchen. Men om fler klagat, verkar ju Pepsi ha ändrat nått i sitt recept.
 
Vet att det har blivit vanligare att det används både socker och sötningsmedel i samma dryck och det förstör smaken något kopiöst enligt mig. Kanske någon variant som gjorts även här?

Hoppas att du får svar från dem!
 
Är för trött för att läsa alla kommentarer men vet att det varit något med Pepsi Max iaf... att folk reagerat och t.om fått ersättning tror jag? Så kanske någon felaktig batch eller någon ingrediens som varit konstig.
 
Om man googlar fåe man upp ganska många som fått dålig Pepsi (inte max eller annat utan just vanlig) och har fått ersättning. De beskriver smaken just så som ts gör.
 
Dricker bara Pepsi Max men den har jag inte märkt något på.
Men på TS beskrivning låter det ju rent av som om något är fel. Att bli illamående av eftersmaken låter inte normalt! Att de ändrar receptet är ju en sak men att det smakar rent av äckligt låter mer som produktfel.
 
Kompensationen blir bättre från företaget än om man klagar hos försäljaren.

Kom att tänka på för 3 år sedan köpte jag och sambon julmust i glasflaska från ngt lite dyrare mindre märke på Coop. När vi kom hem sprängdes flaskan i hallen. Vår då jättelilla dotter hann precis lyftas undan. Var glassplitter och julmust i hela hallen. Flaskan sprängdes alltså av sig själv. Vi fotade och mailade tillverkaren. Svaret blev ”det kan bli så.” Kändes ju seriöst :/
 
Kompensationen blir bättre från företaget än om man klagar hos försäljaren.
Jag hade såna där handdesinfektionsvåtservetter för länge sen,som var styckförpackade och förpackningarna svällde så jag trodde det var något fel så skrev till tillverkaren. Fick svaret att de kunde göra så men det var inget fel på dem. Trots det fick jag 1-2 nya. :up:
 
Kom att tänka på för 3 år sedan köpte jag och sambon julmust i glasflaska från ngt lite dyrare mindre märke på Coop. När vi kom hem sprängdes flaskan i hallen. Vår då jättelilla dotter hann precis lyftas undan. Var glassplitter och julmust i hela hallen. Flaskan sprängdes alltså av sig själv. Vi fotade och mailade tillverkaren. Svaret blev ”det kan bli så.” Kändes ju seriöst :/

Jag köpte färdig tomatsås på burk och hittade en större glasbit (typ 0,5 cm i diamter) i såsen trots att glasburken var hel. Fick inte ens svar från tillverkaren när jag klagade.
 
Fruktansvärt dåligt av företag att inte ge respons OCH ersättning på reklamationer.

Minns en reklamation när jag jobbade på dåvarande Festab (färdigrätter inom fiskindrustrin som gratänger, olika panerade grejer, kaviar mm)
Vi fick in en reklamation om glas i en gratäng som vi gjorde åt Coop. Gratängen hade sänts till oss.
Kunden fick presentcheckar på 600:- på våra Coopproducerade produkter.
När vi synade glaset närmare visade det sig vara glad från kundens egna ugnslampa.

Kunden fick givetvis behålla checkarna ändå.
I min värld så ska akla reklamationer tas på allvar och besvaras.
 
Fruktansvärt dåligt av företag att inte ge respons OCH ersättning på reklamationer.

Minns en reklamation när jag jobbade på dåvarande Festab (färdigrätter inom fiskindrustrin som gratänger, olika panerade grejer, kaviar mm)
Vi fick in en reklamation om glas i en gratäng som vi gjorde åt Coop. Gratängen hade sänts till oss.
Kunden fick presentcheckar på 600:- på våra Coopproducerade produkter.
När vi synade glaset närmare visade det sig vara glad från kundens egna ugnslampa.

Kunden fick givetvis behålla checkarna ändå.
I min värld så ska akla reklamationer tas på allvar och besvaras.

Instämmer. Jag köpte en oxfilé på ICA (EMV) som inte var oxfilé (som dotter till en slaktare har jag lite koll...) och fick rejält med varucheckar som kompensation. Kundtjänst tog det hela på allvar och var glada att jag hörde av mig.
 
Jag var flitig Pepsi knarkare förut. Har inte druckit på ca 2 år nu. Anmäler mig som frivillig testsmakare.
Var det små flaskor eller 1,5 liters? Kan köpa på väg från jobbet :D
 
Jag dricker mycket pepsi max och tycker att de ibland kan smaka annorlunda, min gissning är att det är när de stått i mycket ljus då jag tycker att jag märkt en markant skillnad på sådant som stått på köksbordet lite väl länge (dit solen når) innan de fått flytta in i skafferiet.

Annars, och nu ska jag bli fördomsfull här, känns det som att det ofta är så här på pizzerior. De typ köper in billiga grejer för att de har kort datum, stått länge på något lager eller så.

Vet bara av erfarenhet när ni beställt sådana saker som är "extra" på menyn. Pringles som var lite sega och smaklösa (typ gamla) Ben&Jerrys glass som var så isig att den uppenbarligen tinat för att sedan återfrysas osv.

Rekommenderar att inte köpa något annat än burkläsk på pizzeria. Utöver pizza då :)
 
Nu måste ju någon offra sig och smaka! :rofl: Jag drack som sagt den för kanske 4 veckor sen sist, dock på burk, och då var den då normal...

Flaskorna vi köpte nu har utgångsdatum 14 eller 24 juni/juli 2020. Minns inte riktigt exakt, men kollade så dom inte var gamla. Hade varit intressant om någon annan har köpt liknande och upplevt samma sak.

Jag kommer nog inte kunna köpa pepsi igen, mår lite illa så fort jag tänker på smaken...
🤢
 

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 815
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 054
Senast: Sassy
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
5 729
Senast: Boj
·
Övr. Hund Nu har det hänt mig ännu en gång, jag har fått en kräsen hund! :mad: Jag bytte från hans valpfoder, Doggy professional extra valp...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: Misiaczek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp