Har nått i svalget?

MissFideli

Trådstartare
För några veckor sedan åt jag popcorn. Efter det kändes det som om nått fastnat typ i halsen, högt upp. Peta är ju svårt utan att aktivera kräkreflexen, men det försvann efter 2 dgr ändå. Veckan efter, mer popcorn och samma sak hände igen? Återigen försvann det, men nu senaste veckan har det känts som det sitter där igen. Otroligt irriterande! Har ätit all typ av mat, druckit massor, men ingen skillnad. Lossnar inte när jag hostar, trots att jag varit förkyld och hostat slem. När jag ligger ner kan det orsaka att jag börjar hosta. Typ rethosta.

Vad kan det vara? Vad ska jag göra?
 
Det rimliga är att anta, att det är ett popcornskal som har fastnat. Det har hänt mig i svalget.

Varför inte peta på fastande mage? Då gör det mindre, att du aktiverar kräkreflexen. Det kanske är den som kan hjälpa dig?
 
För några veckor sedan åt jag popcorn. Efter det kändes det som om nått fastnat typ i halsen, högt upp. Peta är ju svårt utan att aktivera kräkreflexen, men det försvann efter 2 dgr ändå. Veckan efter, mer popcorn och samma sak hände igen? Återigen försvann det, men nu senaste veckan har det känts som det sitter där igen. Otroligt irriterande! Har ätit all typ av mat, druckit massor, men ingen skillnad. Lossnar inte när jag hostar, trots att jag varit förkyld och hostat slem. När jag ligger ner kan det orsaka att jag börjar hosta. Typ rethosta.

Vad kan det vara? Vad ska jag göra?

Det kan inte vara tonsillolit? Jag har det, hatar det...
 
okej, jag hade försökt peta med tandborsten, vilket är jobbigast, kräkreflex eller nått som irriterat? Hoppas du får bort det!!!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 127
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Lite äckelvarning. Åt förut en förpackning cocktailtomater som var lite övermogna. Den sista smakade dåligt. Sen fastnade smaken i...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag får ibland som slem eller nått i halsen. Eller kanske bak i svalget mer. Det känns inget utöver att sväljreflexen vill jobba hårt...
Svar
1
· Visningar
548
Senast: marsve
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 104
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp