Har ni blivit hundbitna någongång?

marieka

Trådstartare
*räcker upp en hand*

Ett par bekanta där jag var ofta när jag var liten hade 2 schäffrar med tillhörande hundgård. Jag och dottern brukade leka med och vara ute och gå med hundarna. Vi skulle hämta in hundarna och jag blev tillfrågad om jag ville hämta den ena från hundgården. -menas problemas! Tyckte jag men inte hunden :crazy: han flög på mig och bet mig, inte en gång utan ett antal gånger på båda armarna. Det var en markering att jag inte hade i deras hundgård att göra förmodar jag.

En annan gång skulle jag tillrättvisa honom, då sattte han tänderna på min strupe, men bet inte utan bara höll. JAg fattade poängen :angel:
Allt det här hände efter att de skaffat den andra hunden, innan hade jag och han jätteroligt som bara en 12-åring och en hund kan ha.

Båda hundarna blev skjutna av ett par jägare för många år sen, men jag saknar fortfarande vovven, knäppt va?
Konstigt nog är jag inte rädd för stora hundar, men jag går aldrig mer in i en hundgård, hur snäll hunden är.
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Jag blev det en gång... i tummen... Jag vet inte vad som hände, jag var bara 7 år gammal...
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

En gång av mamma och pappas bekantas cavilerier, jag gav henne en godis bit i handen, hon tog den, svalde hel och sen högg hon mig i handen...
Min lillasyster skulle oxå ge samma hund godis ett halvår senare, vis av min skada så la hon ner godiset på golvet, vände och gick därifrån, då flög hundskrället på henne bakifrån och högg henne i ryggen... Sedan lämnade de bort hunden till ett äldre par på landet som inte hade några barn för enligt uppfödaren gillade inte rasen barn.... Vilket vi inte trodde så mycket på för andra hundar av samma ras som vi har träffat har varit guda snälla mot barn...

Sen hade vi även en omplacering ett tag som högg vilt omkring sig när det kom en motorcykel, moped eller bil som lät liknande... Enligt hundpsykologer och vet så hade han blivit så pass förstörd av förra ägarens dotter som jagade honom med mopeden när han satt fast så han fick ett epiletiskt anfall och högg tills ljudet försvann...
Min lillasyster var så pass liten att vi inte vågade ha hunden kvar så jag tror att han sedan blev avlivad...
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

inte jag, men sambon blev biten i samband med ett slagsmål. dock var det inte min hund utan den andra hunden som bet honom.
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Når jeg var 5 år ble jeg bitt av en mannevond st.Bernhardshund, den bet gjennom jakke, jumper og t-skjorte. Om dette hadde skjedd nå, hadde jeg antagelig sittet med bare ett bryst. (Hunden ble avlivet og de skaffet seg en -rottweiler- i stedet for, som i tillegg er Norges største..).

Når jeg hadde egen hund ble jeg titt og ofte bitt - han hadde en hjerneskade, og ble avlivet 1 1/2 år gammel.
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Jag har träffat hur mycket hundar som helst, vissa mer speciella än andra, klart det har hänt att jag har blivit biten.

Oftast har det varit överslagshandling från uppstressade hundar som jag har varit tvungen att ta i då föraren inte klarat hunden (jag sysslar mest med hundar och barn, då får man ibland göra saker som man aldrig hade gjort annars, för andras säkerhet), det har aldrig tagit särskilt illa och jag har mig själv att skylla.

Dock har jag blivit biten av en nära släktings rottweiler en gång, hunden var redan allmänt förstörd och inte på något sätt stabil. Vi var där på släktträff och jag hade hela kvällen undvikit hunden då jag vet att hon är ostabil, hon har flera gånger innan naffsat till mot folk. Men så gick hon fram till mig och satte sig lugnt, så jag sträckte fram handen och hon började slicka på min hand. Eftersom jag tyckte att hon visade ett "stadigt" beteende så strök jag henne under hakan och gjorde det en stund, då det helt plötsligt högg i min hand. Jag hann reagera, det tog inte illa. Varför hon gjorde så här kan inte jag svara på, hon kan ha haft ont osv.
Min släkting var förtvivlad och berättade att de hade undersökt hunden och inte hittat några fel. Det var ju inte första gången. Jag är av den åsikten att man inte kan ha lömska hundar (oberoende på vad beteendet beror på) bland folk, speciellt inte bland barn, vilket hon har. Hunden omplacerades, kanske till ett ställe där de förstår henne bättre, inte vet jag. Jag vet dock att hunden, som jag tycker skulle ha ett skott i pannan, har fått 2 kullar valpar hos sin nya ägare...

//E
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Hua, är det verkligen vettiga nya ägare hunden har fått som tar valpar då hon utvisat det beteendet?

Har en vännina med en rottis tik som jag älskar!
Hunden är så himla härlig.
Har vart hundvakt massor åt den, och jag älskar henne..
Problemet är att hon som äger henne inte har så stor koll på hunden.
Den har huggit två personer.
En tjej i axeln och en kille i ansiktet.
(killen tog tag runt hundens huvud och pressade sitt ansikte emot hundens, hon morrade, han släpte inte, det slutade med att hon hög, blixtsnabbt, ohch så fort han släpte sprang hon iväg. Jag vet eftersom jag såg det.)
Jag har nönat och bett, att lämna bort henne till någon kunnig eller avliva henne. Men hon ger sig inte. Nej, hunden har ont, hon ska hitta vart den har ont.. annars skulle hon ju inte hugga? :crazy:



För att återgå till tråden, ja jag har blivit biten av en gammal polishund.
Hunden högg till i armen, när jag satt i soffan, Jag skrek till, blev chokad och började skälla på hunden.
Då var det som om han nickade och kom upp och la sig i mitt knä. Då var jag accepterad.
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Blev biten i handen av misstag när jag skulle sära på våra tikar som slogs. Riktigt ordentligt så att det blödde. Detta upplevde hundarna som något otroligt traumatiskt- att deras MATTE blev skadad. De har inte slagits en enda gång efter detta... :smirk:

Min bror gjorde lumpen som hundförare för 15 år sedan. En dag gick han in i en bur där några schäferhanar just bråkat och stämningen var upptrissad. Katastrofen var ett faktum... Han har ärr än idag! :crazy:
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Druvan skrev:
Detta upplevde hundarna som något otroligt traumatiskt- att deras MATTE blev skadad. De har inte slagits en enda gång efter detta... :smirk:

:rofl:

Stckars hundar *ha ha* Jag ser der framför mig hur snopna de blev. De som inte menade nått illa ;)
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Jag har också ärr kvar, runt armbågarna. tjusigt.
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Min dotter blev biten av en schäfer i ansiktet.
hennes bästa kompis hade en 2 årig schäfer hane.
Han var gör snäll. Men en dag högg han henne rakt i ansiktet. Tur att hon bar glasögon. Det tog i kanten på ögat djupa sår efter tänder på hela kinden. Han fick tag i läppen så den blev trasor. Vi fick åka och sy 8 st inne och ute ¨på läppen.
Hon var 12 år då det hände. I dag ser man bara litet ärr på läppen. Det är lite snett röda och huden.

Han avlivade dagen efter.
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

ja, av mormor och morfars schäfer när jag var två eller tre.
Men det var verkligen inte meningen, stod neran för deras trappa och dom släpper ut vovven. Hinner inte akta på mig så hon hoppar ner med sina tänder rätt i min panna. vet inte om jag kan kalla det för o bitas, men ärr har jag efter två av hennes huggtänder :angel:

sen när vovvsingarna har vart valpar har dom ju bitit en otaliga gånger när man har bråkat/busat med dom! :D
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Jobbar mycket med olika hundar och det händer då och då att man blivit biten.

Känner mig lika dum varje gång det hänt, då det till 99% är ens eget fel.

2 ggr har jag blivit biten då jag missade hundens signaler. De var två olika hundar (en estrella och en labbe)vid två olika tillfällen. Jag skulle gå in för att hämta dem i några boxarna, de hade en annan åsikt. :smirk: Dum som jag var satte jag mig snett ner hos estrellan som då flög på. :smirk: korkat! Hos labben så gick allt supersnabbt, från att visa att han inte litade på mig genom att backa lite, till att visa kroppsspråk, tänder, ragg och till slut morrandet gick på 1 sek, sedan satt han i låret. :smirk: Återigen korkat! Men där hann jag helt enkelt inte uppfatta allt under denna sekund.

Två gånger har jag gått emellan två hundar som stått och spänt sig. Slutade med bett i vaden och ett i vristen. Båda hundarna av golden.

Sen ett antal gånger där hundar och jag lekt och de missat kamptrasan. :angel:
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

marieka skrev:
vilken idiottjej :mad: med mopeden alltså.

Japp totaltidiot... Själv var jag nog bara 13 års åldern men jag kommer ihåg att jag tyckte illa om hela familjen som hade hunden trots att jag inte ens visste om problemen... När det sedan uppdagades så gillade jag inte familjen särskilit mycket bättre... Men de bettede sig underligt på ett sätt som jag inte kan förklara så jag har en känsla av att tjejens elakhet mot hunden grundade sig i helt andra saker och var ett utslag av frustration, att det inte var bra det är det ingen fråga om! Men jag tror att tjejen ifråga oxå var i behov av fosterhem...
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Den hunden skulle inte vara i livet överhuvudtaget enligt min åsikt... Så om de nya ägarna är något att ha det ska jag nog inte uttala mig om, jag är glad att jag inte har träffat dem...

//E
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Det kan det nog vara, Loka. :)

Du var alltså i Stockholm i helgen??

//E
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Blev biten av en ettårig dobermann när jag var 16. Det var grannens hund som jag ofte gick på skogspromenader med. han hade alltid varit lös i skogen och kopplad på vägen, aldrig varit några problem med att koppla honom på hemvägen. Denna gång ville han inte komma och när jag väl fick tag på honom bet han innan han satte fart hemåt. Hunden bet hela ägarfamiljen under den närmsta veckan, så fort han inte fick som han ville bet han. De gjorde ett sista försök genom att skicka honom till en professionell tränare som fått ordning på väldigt många problemhundar men inom ett dygn hade alla i dennes familj fått känna på hundens tänder. Hunden avlivades samma kväll.
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

min syrras hund biter mig alltid, speciellt när jag har en boll i handen. annars när han 'r glad så tar han min ena hand i munnen o ibland kan det ha hänt att han råkar bita till, dock så gör det inget för jag vet att han ej menar det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Om en hund har blivit anmäld till länsstyrelsen pga att den har bitit några gånger. Vad gäller då? Vilka rättigheter har ägaren och...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 196
Senast: Jadzia
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
34 698
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 759
Senast: TinyWiny
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 804
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp