Har ni goda råd att dela med er av?

Aningsfull

Trådstartare
eftersom det ser ut som att vi om ungefär en vecka kommer att få tillökning i familjen av en liten, röd dvärgpinscher på 10 veckor. :love:
Men det var ett tag sen sist vi hade valp i huset då våran förra hund var en omplaceringshund på 4 år när vi fick henne.
Så, vad tänka på? Finns det några måste-ha när den stora dagen är kommen?
Som jag har väntat och längtat efter den dagen. När hon är stor är förhoppningarna att hon ska bli en fin utställningshund och träna (förhoppningsvis tävla) aguility och lydnad.
Men mest av allt, en ny älskad familjemedlem! :love:
 
På själva valpbiten har jag inte så mycket att komma med.

Tänkte bara berätta att min kompis familj har en dvärgpincher. Men den är black and tan.
Ganska hoppig och skällig. Jag tror det är en hund som kräver mycket uppfostran.
Sen är den tydligen helt omöjlig att klippa klorna på. Och dom påstår att alla andra dvärgpinchrar dom stött på också varit det.
Så ett tips är väl kanske att träna det tidigt och lägga ner mycket tid på den biten.

Lycka till!
 
Det finns många sidor på nätet med bra tips. Har du hittat några sidor?

Det klassiska är matskålar, koppel, halsband, filt, osv.
 
en sak som jag ska skaffa till min nästa hund är en bur. skitsmart att vänja hunden vid att ligga och sova i.
 
Se till att valpsäkra alla elsladdar. Det trodde jag att jag gjort men ändå så rök elkabeln till TV:n, nätverksanslutningen till datorn och scartkabeln mellan TV:n och boxern. Ett kompostgaller att skärma av med är ganska bra om dom inte gör som min valp. Flyttar på det hur mycket jag än kilar fast det. :crazy:

Mia.
 
Kompostgaller är ovärderliga. :)

När Selma var yngre satte vi ihop kompostgaller till en liten hage som hon fick vara i på nätterna. Hon hade sin korg där i och så la vi tidningar runt så hon kunde gå upp och kissa. Om man orkar kan man ju gå ut på nätterna, men jag fick rådet av min uppfödare att inte göra det för då kan hunden bli lite bortskämd med det och fortsätta vilja gå ut på nätterna fast den inte behöver.
 
En bur har jag också tänkt på. Dessutom om hon skulle bli utställningshund som vi hoppas på är det bara bra om hon har en bur hon trivs i och kan koppa av i när man är borta på utställningar.
 
Brukar kosta mycket också...
Vi tog kompostisar som någon skrev. Kostar runt 150,- för 4, vi köpte 2 kit. Super!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
38
· Visningar
1 450
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
711
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 929
Senast: hundtant
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp