Bukefalos 28 år!

Har ni humor?

Enya

Trådstartare
Har ni humor? Vilken sort? Är ni humorlösa? Vad skrattar ni åt? Vad finner ni är roligt?

Delar av min familj säger att jag inte har någon humor. Min syster har talat om det för min barn så nu säger de att jag inte har någon humor. Detta bara för att jag inte tycker att Solsidan, Jönssonligan, Sune i Grekland m.m väldigt humorfyllda filmer och program är speciellt roliga.

Är det bara jag som inte tycker det är så kul att se när folk får en blomkruka i huvudet, eller blir nedknuffad i vattnet, eller får en golfboll i huvudet (min man och hans syster satt och grät av skratt när de såg Jönssonligan och nån fick nån golfboll i skallen. Jag rörde inte en min.) eller vad som helst i samma stuk som det där.

Är det bara jag som inte ser det himla roliga där?
 
Sv: Har ni humor?

Ser inte heller någon humor i något av det du nämner.
I övrigt hyser jag det största genuina hat mot allt som andas:

30669.jpg


och allt som kan liknas därvid.

I film- och TV-väg har jag förmodligen gråtit flest skrattårar åt South Park, Kvarteret Skatan, Drengene Fra Angora, Family Guy, Saturday Night Live, några av Fredde Granbergs serier och ffa Ronny och Ragge (folk brukar reagera med bestörtning på det, men jag älskar honom, det är bara så), och Ally McBeal; Egentligen är det sistnämnda lite för mycket slapstick för min del, men det är nog igenkänningsfaktorn i allt som gör att jag ändå älskar det.

Jag har dock svårt för komedier överlag och hittar nog det mesta av min humor på Youtube, det finns ett par gamers (INTE PEWDIEPIE) som jag avgudar och ständigt skrattar mig till andnöd åt.

Annat konkret som jag finner "haha"-roligt är Rocky (serietidningen) och Cyanide & Happiness. Och typ bloggar i stil med Singel Manns Blogg. Och Ricky Gervais skratt. Och Karl Pilkingtons blotta uppenbarelse tack vare hela hans sätt. Och jag skulle tydligen kunna fortsätta en stund här.
 
Sv: Har ni humor?

Nä, jag gillar inte heller sånt där, oftast inte iaf. Vill ha djup i skämten och sätta i halsen skratt :)
 
Sv: Har ni humor?

Jag gillar när det kommer oväntade saker. Kanske en oväntad kommentar på helt opassande tidpunkt. Nåns min. Därför kan jag skratta om nån druttar på ända. Jaha så ligger du där nu. Skrattar nog ändå mest när jag själv slår mig för ser en inte syn hur kul det såg ut. Ibland vad hände sen garv.

I filmväg vet jag inte. Jönssonligan är lite gullig men inte kättekul att man skrattar. Solsidan är det ens tänkt att va roligt? Roliga timmen mä bla bla har jag kanske lyckats se i några minuter sen orkar man inte med hysterin och roligt är det inte. Sällan svenska filmer och serier är roliga nej det måste vara amerikanskt, de är bättre på humor.

De jag kommer på just nu är de äldre avsnitten (fram till år 2000) av Simpson och nån enstaka nyare. Sen lite skämmigt gillar jag tredje klotet...

... Och just det! Älskar engelsk humor! Pang i bygget, skenet bedrar, helt hysteriskt osv.
 
Sv: Har ni humor?

Inget av det du nämner roar mig. Inte det minsta. Jag klarar inte av när humor går ut på att förnedra eller förlöjliga. Busringningar, som Hassan eller Kalle Sändare gör mig illamående.

Ändå anses jag ha humor och en del tycker att jag är väldigt rolig när jag pratar - av nån anledning. Blir mest väldigt irriterad när man blir så fnissig av mina uttryck.

Buskis är verkligen inte ett dugg roligt. P3s humor är helt vidrig. Jag lyssnar någon enstaka gång på P3 men blir tvungen att stänga av eftersom jag blir smått galen på Humorhimlen och alla "roliga" inslag.

Ska humor funka hos mig måste den vara varm eller galen. Jag är uppfödd med Lindeman och Python.


tanten - kul typ
 
Sv: Har ni humor?

Haha, jag har lätt för att bli road, älskar de flesta komedier, älskar LIndeman , solsidan, sunefilmerna..skrattar åt roliga bilder, om jag blir kittlad...brukar kolla roliga tubenklipp för att få åtm ett riktigt skrattanfall om dagen ...det tycker jag är sunt :p
 
Sv: Har ni humor?

För mig är humor en allvarlig sak:D Nja, skämt å sido...jag har också svårt med det som ska vara roligt men jag tycker också att humor är en humörsak. Vissa dagar går inget hem medan andra kan det vara hur kul som helst.

Konstigt nog kan jag skratta mig halvt fördärvad när folk blir skrämda, typ "gubben i lådan":sneaky:. Samtidigt hade jag blivit vansinnig om någon utsatt mig för samma sak:rage:

Vad jag däremot inte tåler är amerikanska sk romatiska kommedier. Robert Gustavssons fulla gubbar eller skämt under bältet finner jag vidrigt. De flesta stand up människor får jag nervsammanbrott på. Deras gapande och skrikande och hoppande omkring...nä jag tål inte det.
 
Sv: Har ni humor?

Jag gillar ordvitsar... :cautious:

Gillar inte att kolla på när folk gör illa sig, eller allmänt gap- och skrik. Gärna lite underfundig humor, "smart" humor. :)
 
Sv: Har ni humor?

Har ni humor? Vilken sort? Är ni humorlösa? Vad skrattar ni åt? Vad finner ni är roligt?

Delar av min familj säger att jag inte har någon humor. Min syster har talat om det för min barn så nu säger de att jag inte har någon humor. Detta bara för att jag inte tycker att Solsidan, Jönssonligan, Sune i Grekland m.m väldigt humorfyllda filmer och program är speciellt roliga.

Är det bara jag som inte tycker det är så kul att se när folk får en blomkruka i huvudet, eller blir nedknuffad i vattnet, eller får en golfboll i huvudet (min man och hans syster satt och grät av skratt när de såg Jönssonligan och nån fick nån golfboll i skallen. Jag rörde inte en min.) eller vad som helst i samma stuk som det där.

Är det bara jag som inte ser det himla roliga där?

Nej, sånt ser jag inget roligt i alls, vad är det för roligt med att nån gör illa sig?

Roligast tycker jag det absurda är, och när nånting tar en oväntad vändning. Satir kan vara galet roligt också. Jag skrattar åt t ex Eddie Izzard, Louis CK, Stephen Colbert, QI när det är som bäst.
 
Sv: Har ni humor?

Inget av det som nämnt i tråden roar mig heller.
Jag kan inte säga på rak arm vilken sorts humor jag har men när vi blev bjudna på bio på Notting Hill så fnittrade jag rejält, vilket jag inte hade väntat mig.
 
Sv: Har ni humor?

Nej jag brukar inte reagera, speciellt inte på Sune. Big Bang Theory däremot var hysteriskt rolig ibland.
 
Sv: Har ni humor?

Jag kan skratta åt det mesta om jag är på rätt humör, har väldigt bred humor. :D Det enda jag vet med mig att jag sällan uppskattar är "dolda kameran"-liknande grejer där folk luras och ofta blir skrämda. I övrigt så funkar det mesta från sitcoms till slapstick till buskis, men allt funkar inte alltid.

Det jag skrattar mest åt just nu är QI, brittiska Top Gear, Big Bang Theory, Modern Family, filmen Trassel och gamla avsnitt av Institutet på P3. :D
 
Sv: Har ni humor?

Jag gillar "kvick och fyndig humor med klass", folk som bjuder på sig/sin humor själva och inte blir "utsatta" för humor. Jag är svag för smarta ordvitsar, igenkänningshumor och skrattar ihjäl mig åt till exempel Jesper Rönndahl med jämna mellanrum. (Men skrattar även högt åt till exempel failblog och katter på internet. :o)

Och just det!
Vuxenskämt i barnfilm = OERHÖRT roligt. :D

Buskis och allmän humor med låg standard är inte alls min grej.
Jag tycker inte att till exempel Mr Bean, Jönssonligan eller Robert Gustavsson är det minsta roliga.
 
Sv: Har ni humor?

*kl*

Jag är en rätt glad prick. Skrattar ofta och mycket. Mestadels med sambon men det blir en hel del skratt på jobbet också. Har lika omogen humor som en 14-åring och skrattar gott åt folk som välter hyllor, tanter med mustasch, kunder som ställer totalt idiotiska frågor..

Hemma så skrattar vi åt i princip allt man inte ska skratta åt. Går inte in på något mer exakt ifall någon känner sig provocerad, men tänk på något grovt man inte ska skratta åt så förstår ni. Det är inte något som speglar våra åsikter i andra frågor utan bara helt omogna skämt.

För övrigt så dummar vi oss en hel del, skulle våra vänner veta vad vi håller på med så skulle vi inte ha några vänner :D Nakenrace med snoppisk, peta in dischdraperiet i duschen på den andre, skrämmas lite helt oförberett, flytta runt saker på oväntade ställen, skriva konstiga men ändå nästan sanna saker på varandras facebook, låtsas som att man inte har någon aning om vad den andre pratar om när den börjar prata om något som hände igår, fråga långsamt om den andre är håååååndiiikaapad när den har problem med att laga mat, knyta skorna, orka upp från soffan..

Blir inte road av tv-program som ska föreställa roliga. How I met your mother och Parlamentet möjligtvis. Annars skrattar jag mest åt saker det inte är meningen att man ska skratta åt. Till exempel Ernst med sina härliga uttryck som glider runt barfota över linoleummattorna. Böcker kan jag tycka är roligare, tycker text ger mer kraft i orden.

Och så skrattar jag en hel del åt buke... :D
 
Sv: Har ni humor?

Jag tycker att du har humor, Enya! I alla fall av ditt sätt att skriva så tycker jag du har förmågan att se det roliga/dråpliga i olika situationer och du kan förmedla det så att man verkligen drar på smilbanden. Humor för mig är inte buskis, komedier, sketcher etc utan reflektioner från det verkliga livet.
 
Sv: Har ni humor?

Men är jag på humör kan jag skratta åt det mesta.

Jag är lite elak så om någon slår sig eller klantar sig kan jag garva ihjäl mig inte av elakhet utan bara för att jag är sådan.

Men jag har lätt till skratt om det nu inte är så töntigt som stefan och krister att det inte ens kanbli roligt
 

Liknande trådar

Relationer Min bror är ett par år äldre än mig, närmare 40. Kortfattat så har vi alla en dålig relation med vår far och min bror var retad/mobbad...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 520
Senast: Pyrite
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 411
Senast: cirkus
·
Relationer Nu känns det verkligen som om det är dags för mig att beställa ett 'crazy cat lady starter kit'. Jag har sagt det förr och jag säger...
2
Svar
26
· Visningar
5 265
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 938
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp