Har ni inne föl på nätterna där det finns varg eller går de ute dygnet runt?

Skye

Trådstartare
Hur tänker ni som har föl där det finns varg, får de sova inne ett tag tills de vuxit på sig lite eller går de ute dygnet runt direkt?

Obs jag önskar ingen diskussion om vargens vara eller icke vara utan endast hur ni tänker kring nyfödda föl :)
 
Bor i ett sedan många år etablerat vargrevir.

Har också en medelbesättning med får, och har därför rovdjursavvisande stängsel runt all betesmark.

Får 1-2 föl (peppar-peppar, ta-i-trä) varje säsong.

Det finns även andra uppfödare i trakten, som gör ungefär som vi.

Släpper ut sto och föl så snart när vädret och fölets/stoets mående tillåter. I praktiken så brukar det vara utevistelse med ligghall dygnet runt efter ca två veckor.

Så här gjorde vi även innan vargreviret kom till.
 
Här sover det inte ute men det beror inte på vargen utan för att vi fått en björn i området. Vargen har till och med vart upp ända vid stallet och gått förut. Vi har ett etablerat vargrevir.
 

Liknande trådar

Hästvård Halloj, Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda. Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: CarroT
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: mily
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 241
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp