Har ni kontakt med era hundars uppfödare? (Utbruten från Uppdateringstråd nr 23)

Jag har köpt totalt fem cocker spaniels från fem olika uppfödare. Att det aldrig blivit samma beror på tillfälligheter. En av uppfödarna har jag ingen kontakt med och kommer aldrig att ha. De tog en cocker-kull och lämnade sedan rasen. Två har jag ingen kontakt med men när vi träffas, t ex på utställningar, pratas vi alltid vid. De är trevliga, men vi umgås inte. En uppfödare har blivit en god vän och vi hörs av trots att hunden har gått bort. Min nuvarande hunds uppfödare var en vän innan jag köpte hunden så vi har naturligtvis kontakt.
 
Senast ändrad:
Med min förra bcs uppfödare har jag endel kontakt. Hoppas på att kunna köpa en hund till därifrån senare då jag gillar både hundarna och uppfödaren.

Med min nuvarande, ingen efter hon diagnosticerades med OCD..
Får man vara fräck och be om att få namnet på den som fött upp nuvarande?
 
Jag köpte en hund för 7år sedan. Hade en del telefonkontakt med uppfödaren innan jag hälsade på(kullen var redan född när jag tog första kontakten) och sedan hade vi tät kontakt när jag hade hämtat valpen.
Efter sju månader omplacerade jag valpen men jag har fortfarande lite kontakt med uppfödaren- dels tex julkort men också ang hunden. Hon var såklart inte helförtjust över att vi inte kunde ha kvar honom och har inte träffat nya ägaren. Jag träffar hunden regelbundet fortfarande(kände inte nya ägaren tidigare- men nu gör jag ju det) och brukar skicka lite bilder etc till uppfödaren vilket uppskattas mycket. Jag är litegrann länken mellan uppfödaren och nya ägaren.

Jag vet att samtliga valpköpare ur kullen har regelbunden kontakt med uppfödaren. Hon ger mycket stöd- kan dock ha en del åsikter om det mesta ;-)
 
@Ainon & @Tonto, fan vad ledsen jag blir av att höra det där. Vet ytterligare bcuppfödare som ignorerar sina valpköpare efter att hundarna blivit sjuka i allergi... Sånt gör mig så ledsen 💩
Allt är alltid valpköparnas fel 🙄 Utom framgångar, de beror på gener!

Helt makalöst är vad det är. Är man inte genuint intresserad av att följa "sina" valpar och utvärdera sin avel bara för att det inte blev som man tänkt?
 
Men ellerhur. Tre valpar ur kullen har blivit allergiska, men ändå ska en kullsyster paras...
Ja... ju mer insatt jag blir desto svårare får jag att hitta nån jag vill köpa valp av.... du får hemskt gärna skicka pm om vilka hundar det är!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 042
Senast: Migo
·
Övr. Hund Det här är mitt första hundköp och jag känner mig rätt förvirrad hur kontakten med uppfödare egentligen går till. Jag har inte...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 051
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske...
2
Svar
24
· Visningar
2 428
Senast: snorp
·
Övr. Hund Milou lider av extrem gosighet. Han har senaste tiden hittat ultimata stället att lägga sig på, nämligen precis framför/under mig och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 510
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp