Har ni kontakt med fd klasskamrater?

Rosett

Trådstartare
Jag känner mig sorgsen eftersom jag tappat kontakten med alla klasskamrater från grundskolan. Några har jag på Facebook men vi har inte kontakt.
Funderar på hur det brukar vara, är det normalt att man tappar kontakten eller hänger man ihop mer eller mindre livet ut? Hur är det för er? (Även med gymnasieklasskompisar).
 
Jag har en från grundskolan kvar som jag anser är min vän, men vi pratar aldrig med varandra. Men skulle jag ringa henne imorgon så är det som att ingen tid gått alls sen vi pratade sist.

Sen har jag inte kontakt med någon alls. En som jag skickar sms med någon gång per år.

Har inget i utbyte av att ha kontakt med dom.
 
Jag har tre nära vänner från grundskolan och en från gymnasiet, övriga har jag ingen kontakt med alls.
 
Har kontakt med ett par från gymnasietiden. Och ett par till på fejjan.. Men jag skulle tro att det inte är så vanligt att ha mkt kontakt. Är det ngn speciell anledning som gör att du vill ha kontakt dvs att du saknar en viss person kan du ju söka upp den tex via Facebook.. Men personligen har jag svårt att ha kontakt med folk bara för att man tex gått i samma klass. Då måste det finnas ngt mer där än bara det.
 
Hur är det för er? (Även med gymnasieklasskompisar).
Jag har sporadisk kontakt med några från grundskolan. Har några på Facebook dessutom och gillar någon gång ett inlägg de skriver och tvärtom. Från gymnasiet däremot har jag flera vänner som jag har kontakt med, men det är ju inte som förr precis. Vi träffas lite då och då och snackar om vad som hänt och vad planerna är inför framtiden, sen blir det inte så mycket mer man hinner innan man måste iväg på andra grejer.
 
Nej jag har ingen kontakt med någon vare sig ifrån grundskolan eller gymnasiet. Jag har en gammal bästis på fb men vi pratar aldrig. Vi kanske skriver en kommentar eller gillar något men mer än så är det inte. Jag känner inget behov av att ha kontakt med någon utav dem heller.
 
@Linda8142
Jag har inte närmare kontakt med någon från skoltiden. Beroende på att jag inte har något gemensamt med dem. Ett par har jag fb-kontakt med men de har jag haft gemensam fritid och intressen med också. De var sas vänner som jag dessutom råkade vara skolkompis med.
De människor jag vill ha i livet har jag kvar. Jag tror faktiskt att om man har behov av varann så håller man kontakten.

Att hålla kontakten med någon baserat på att man deltagit samma undervisning räcker inte för mig. ;)
 
Jag känner mig sorgsen eftersom jag tappat kontakten med alla klasskamrater från grundskolan. Några har jag på Facebook men vi har inte kontakt.
Funderar på hur det brukar vara, är det normalt att man tappar kontakten eller hänger man ihop mer eller mindre livet ut? Hur är det för er? (Även med gymnasieklasskompisar).
Jag har i princip obefintlig kontakt med mina klasskamrater. Men vi hade inte speciellt bra kontakt ens när vi gick i samma klass så det hade väl varit konstigt om vi plötsligt skulle ha börja gilla varandra efteråt :)
 
Jag har på senare år tagit upp kontakten med en av mina gamla klasskamrater från grundskolan, och hon är den enda jag träffar när jag besöker min gamla hemstad. En del andra har jag kontakt m på fejjan men knappt det.
 
Funderar på hur det brukar vara, är det normalt att man tappar kontakten eller hänger man ihop mer eller mindre livet ut? Hur är det för er? (Även med gymnasieklasskompisar).

Min brorsa bor kvar i samma stad och han har behållit kontakten med sina kompisar. Jag själv flyttade efter studenten och har inte kontakt med någon, annat än på julkortsnivå och på FB.
 
Ingen från grundskolan, men då var jag rätt ensam också. Dock kontakt med flera från gymnasiet, vi är ett litet gäng på fyra personer som försöker träffas åtminstone en gång årligen. Har dessutom msn-kontakt med en av dem flera gånger i månaden.
 
Jag känner mig sorgsen eftersom jag tappat kontakten med alla klasskamrater från grundskolan. Några har jag på Facebook men vi har inte kontakt.
Funderar på hur det brukar vara, är det normalt att man tappar kontakten eller hänger man ihop mer eller mindre livet ut? Hur är det för er? (Även med gymnasieklasskompisar).


Jag gick ur 1977 och har typ 8-9 st på fb , både från Gbg o Karlstad
Vi har haft 3 återträffar och jag kan umgås då o då med några när det passar , typ teater, hundpromenader, tränar o så ...
 
Jag är 24 och har alltså haft tillgång till tekonologi som underlättar "distansvänskaper" sedan jag var gammal nog att hålla kontakten med någon. När jag gick ut gymnasiet för 5 år sedan så var ju redan facebook vanligt och jättestort.
Detta till trots har jag mycket liten kontakt med vänner från grundskola och gymnasie. Har en vän från grundskola som jag träffar sporadiskt när jag är i landet, men inte mer än så, och det är nog inget jag sörjer något, jag vet inte om jag har så mycket gemensamt med dessa längre.

Mina nuvarande vänner är alla vänner från universitetet eller vänner jag lärt känna genom dessa
 
Är 25 och har inte kontakt med en kotte från någon skolperiod, inklusive mina dåvarande bästa vänner.
 
Jag har de flesta som vänner på Facebook, men pratar aldrig med dem. De som jag umgicks mest med under gymnasiet skriver jag grattis till när de fyller år, inte mer. Från grundskolan har jag en person kvar i mitt liv som jag vill ha kontakt med, vi hörs av till högtider och födelsedagar, och träffas någon gång/år, då är det som om vi aldrig hade varit ifrån varann. Jag hade gärna träffat henne mer, men livet för båda parter gör att det tyvärr går lite långt mellan gångerna. Mina gamla grundskole"kompisar" är ingen förlust att slippa annars. Jag var överlycklig när jag slutade nian och slapp dem, vilket förmodligen var ömsesidigt.

Gymnasiet var i så fall tråkigare, för vi var ett bra gäng. Men vi gick ett teoretiskt program, och de flesta flyttade långt iväg för att plugga, och även om vi försökte hålla kontakten i början rann det lite ut i sanden.
 
Jag har inte kontakt med mina gamla klasskamrater på det vis att vi träffas, men en del har jag på fb. Jag bor visserligen ca 40 mil bort från dom flesta.
 
Från grundskolan har jag kontakt med några via FB, lustigt nog de jag inte umgicks med då.
Från gymnasiet likaså, faktiskt mer kontakt med andra på samma gymnasieskola nu än jag hade då, då hade jag mer klassen och ett fåtal riktigt tighta kompisar, de jag gillar nu har jag träffat på i olika sammanhang efter gymnasiet.
Från högskolan har jag fler "riktiga" vänner, som jag kan ta kontakt med när som helt, men vi bor inte i närheten av varandra och umgås inte så ofta.
 
Min bästis från grundskolan är fortfarande min allra bästa vän idag. Vi träffas varje vecka och håller nästan daglig kontakt via sms och telefon däremellan. Min andra grundskolevän (ja, jag hade exakt två) umgicks jag mycket med under flera år då vi red ihop och hittade på hästiga grejer tillsammans. Sedan vi flyttade till olika orter och slutade rida regelbundet har det inte blivit så mycket umgänge, vilket är rätt tråkigt.

Resten av grundskolefolket har jag noll intresse av att ha någon kontakt med. Jag har träffat några under senare år och vi verkar vara lika långt från varandra nu som då.

Några av gymnasiekompisarna har jag på Facebook. Det blir inte så mycket mer än att vi gillar varandras bilder och uppdateringar ibland, men det är kul att få följa deras liv lite även om vi inte umgås aktivt längre.
 
Jag känner mig sorgsen eftersom jag tappat kontakten med alla klasskamrater från grundskolan. Några har jag på Facebook men vi har inte kontakt.
Funderar på hur det brukar vara, är det normalt att man tappar kontakten eller hänger man ihop mer eller mindre livet ut? Hur är det för er? (Även med gymnasieklasskompisar).

Nära nog alla som är i livet, på FB mest, för vi bor i olika landsändar nästan alla.
Vi hade klassträff förra året för att fira att det var 40 år sen vi gick ut 9:an :D.
20st dök upp av 25 så det är ett bra facit tycker jag.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 509
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 053
Senast: Sasse
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 008
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp