Har ni läst/sett om incidenten vid Ale stenar?

Du vet väl hur en hage ser ut? Om man som vuxen inte omyndigförklarad eller utvecklingsstörd människa i Sverige i dag vet hur en hage ser ut, men ändå inte kan tänka sig att det KAN finnas djur där, tja, då undrar jag vem som är dum.
Fast just vid Ale stenar är det inte alls självklart att djuren är i hagen just då man går in i den, det är bara en färist man går över och ofta står korna långt ner i hörnet under träden i skuggan och man ser dom inte om man inte tittar noga. Sen är det ju staket men det är inte många tror jag som tänker på att det inte alltid är grindar som håller djuren inne, speciellt när man inte ser dom i hagen utan det ser tomt ut.
 
Bara en nyfiken fråga, vilka stater och ev parker gäller detta och är det sökbart under begreppet freedom to roam?

Jag vet att man gar och promenerar pa andras mark i storre delen av New England, jag tror att Vermont har den starkaste "ratten" pa ostkusten, man vandrar i vilket fall overallt pa andras mark, men markagaren har ratt att kora ut en om man forstor (bryter kvistar etc) eller ar inne hos djur. Har pa vastkusten ar det likadant i Oregon och Washington. I Oregon och Washington stangs dock de mesta skogar av under varsta brand sasongen da folk inte kan skota sig utan fimpar, campar, och pa olika satt startar skogsbrander. I Colorado kan man ocksa anvanda privata skogar och viss mark i ovrigt. Stora delar av Californien har ocksa samma regler som Oregon och Washington.

Jag vet inte om det ar googlingsbart ... men vi vandrar i bade privata skogar och skogsbolagens skogar har i Oregon hela aret fram till mitten Juli nagon gang och sedan tillbaka igen i September. Vill man grava efter tryffel maste man ansoka i statliga skogar, och ha markagaren's tillstand i privata. Vanlig svamp och vilda bar kan man dock plocka overallt.
Det vill saga att i Oregon och Washington stangs alla timmervagar och liknande av med en bom och stora skyltar att pa grund av brandrisken ar man inte tillaten i skogen igen forran ... och ett datum.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik
  • Boende bredvid fjäderfäfarm och grisfarm

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp