Har ni läst/sett om incidenten vid Ale stenar?

Det har bl a skrivits om det i lokalpressen ( som jag inte kommer åt).
I stora drag var det ett som planerat in ett speciellt frieri vid Ale stenar. Om jag fattat det rätt var det lite senare på dagen när det är mer folktomt och ringen fanns i en blombukett plus att man hade hunden med sig.
Plötsligt dök det upp kor och som personerna skrev "var det också tre tjurar". Det blev panik hos de tvåbenta som springer iväg. I tumultet blir buketten med ringen uppäten och en mobil blir förstörd på något sätt.
Rätt skrattretande så här långt, speciellt för alla som är lite vana vid djur som går på bete.
Men det roliga och skrämmande, för alla djurägare är det man gör sedan. Man går på Facebook och frågar efter ägaren till korna. Man vill ha ersättning för der korna har förstört. För dom visste varken att där fanns kor eller att kor kunde bli arga på en hund i koppel.
Vad ska man säga?


Hahahahahha roligast jag läst på länge 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
 
Fast när man raljerar över stadsbor på det här viset på buke så brukar det handla om stockholmare, och möjligen göteborgare och malmöiter. Det är de som tror att mjölken och fläskkotletterna kommer från fabriken. Så jag förstår @durachiny s påpekande.

Eslövsbor är också lantisar :angel: 😉

Jag fattade det från början.

Jag orkar egentligen inte ens tjafsa men är så erbarmligt trött på stad/land föraktet
 
Fast när man raljerar över stadsbor på det här viset på buke så brukar det handla om stockholmare, och möjligen göteborgare och malmöiter. Det är de som tror att mjölken och fläskkotletterna kommer från fabriken. Så jag förstår @durachiny s påpekande.

Eslövsbor är också lantisar :angel: 😉
Jag som bor i närheten ser skillnad på Eslövsborna som bor i stad och de som bor utanför runt om på landet. Man är lantis på riktigt på landet! :D Kanske kan man tacka tåget för Eslövs stadskänsla.
 
Kvigor är väl bland det mest näsvisa i koväg man kan hitta? Skulle då inte gå in bland 34 kvigor och hoppas på att få vara ifred med hund och blombukett...

Påminner om vad min kompis den blivande arkeologen var med om. De var på fältkurs och knatade in i en hage med kvigor. Kvigorna tyckte att ett helt gäng med folk som kom på besök var ju jätteroligt så de gick närmare. Då fick större delen av kursen panik och började rusa mot staketet. "Åh, kul" sa kvigorna och satte efter! :rofl: Min kompis och ett par till var de enda som stod kvar vid fornlämningen (och höll på att skratta ihjäl sig).
 
Vi firade midsommar under många år på en ön där ungtjurar och får gick och betade under sommaren.
En incident var när vi skulle dansa runt stången vid ladan. Som avslutning kördes av tradition Raketen. När alla runt stången tjoar som mest säger det BRAK och ut ur ladan far en handfull ungtjurar, alla på en gång. Dörröppningen blev en aning bredare än innan om man så säger då alla tjurar skulle ut samtidigt. Åren efter kollade vi alltid i ladan innan dansen :angel: :D
En annan gång var de ute på udden och undersökte det mycket spännande tält vi ställt upp i en dunge. Sambon och jag vaknade av att barnen kom in i båten och ropade "korna är i tältet". När vi kom ut står 20-tal vuxna helt skräckslagna en bit i från och vågar inte göra något.
Sambon suckar lite, går fram och schasar iväg tjurarna som snällt går därifrån.

Fåren var också ganska roliga. Vi var ute och gick med hundarna varav den ena var en Pumi.
Plötsligt kommer en tacka med två lamm och går fram mot Pumin, tittar lite plirande och liksom bräker frågande "Vad ÄR du för något? Är du ett får eller?"
Var det roligaste jag sett, Pumin stod helt förstenad och vågade inte röra sig :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp