Bukefalos 28 år!

Har ni Några krav?

annie_cool

Trådstartare
Jag har dessas Krav.
Att jag inte ska ta droger eller börja med missbruk
Att inte börja dricka alkohol
Att inte börja röka.
att inte börja snusa.



Inget av dessa har jag gjort än och de ska jag foortsätta med.'
Så har ni några krav på er sida?
 
Sv: Har ni Några krav?

Jag har både (testat) droger, alkohol, snus o röker. Så nej, men inget jag rekommenderar iaf!:)
 
Sv: Har ni Några krav?

Dricker alkohol, men sällan.

Har aldrig provat nikotin av något slag (snusat eller rökt) eller droger och har inget behov av att göra det heller.
 
Senast ändrad:
Sv: Har ni Några krav?

Krav och krav.. Det är ju inget jag planerar att göra iaf.

Har rökt i flera år tidigare men varit rökfri i 9 år i sommar :)
Har dock haft några få återfall på nån månad eller så, men senaste gången är typ två år sedan nu.

Min pappas krav för att betala mitt och min brors körkort var att vi inte fick börja snusa, röka eller dricka. I tonåren händer det ju att man testar på saker så jag har gjort allt du nämner, men det har han aldrig fått reda på.
Men det var väl ett rimligt krav för att få kortet. Behålla min hälsa helt enkelt.

Enda kravet jag har på mig själv är att försöka må så bra jag bara kan.
 
Sv: Har ni Några krav?

Krav från sig själv eller andra?

Jag kräver av mig själv att sköta djur, jobb och ekonomi. Och att som matmissbrukaren uttryckte det, må så bra som möjligt.
Andras krav på mig är nog inte så stora. Ja sambon lär väl (outtalat) ha i form av att sköta ekonominoch sköta min del av hushållet. Och min chef lär väl kräva att jag sköter mitt jobb ;)

Jag dricker alkohol ibland, har testat att röka men aldrig regelbundet. Skulle bli väldigt besviken på mig själv om jag började missbruka något (värre än socker och kaffe...) och fick körkortspengar av min mormor för att jag inte rökte innan jag var 18.
 
Sv: Har ni Några krav?

Mitt enda krav på mig själv är att inte bli en tjockis. Jag har en maxgräns på 65 KG och kommer jag upp dit eller över så är det stenhård bantning och träning som gäller.

Just nu ligger jag på 62 och skulle gärna vilja komma ned till 59! Jag är 165 lång så det är normalstorlek, har börjat träna varierande på gym 3ggr i veckan och de andra dagarna är jag i stallet och rider.

Jag dricker inte kaffe heller och vill aldrig börja med det. Däremot har jag börjat dricka red bull sedan en tid tillbaka och det är väl lika illa det!
 
Sv: Har ni Några krav?

Krav på mig själv: sköta DBT:n (terapi)
Sedan har jag mer mål än krav:
Att inte stressa
Att bli mer harmonisk
Att fortsätta träna

År rökfri sedan ett år och dricker extremt sällan, testat hasch (ca 7-8 år sedan) men annars inga som helst problem med droger :)
 
Sv: Har ni Några krav?

Mina krav på mig själv är att leva ett så rikt och så bra liv som möjligt.
Att inte låta andra människor trycka ner mig eller acceptera att de på annat sätt är elaka emot mig.
Att inte umgås med energitjuvar.
Att aldrig ge upp utan att kämpa på även om det känns nattsvart ibland.
Att acceptera mig själv som jag är och vad jag orkar med och lägga upp mitt liv utefter det.
Att inte kräva det orimliga utav mig själv.
Att aldrig förlora tron och hoppet på att jag kommer bli frisk. Under har hänt förr.

Jag röker inte, jag snusar inte, jag dricker inte alkohol pga att jag tar mediciner som inte går ihop med alkohol. Tidigare drack jag alkohol någon eller några gånger per år. Droger har jag aldrig provat.
 
Senast ändrad:
Sv: Har ni Några krav?

Hej!

Jag har helt lagt ner krav och måsten. Jag gör vad jag vill göra och låter bli sånt jag inte vill. Ibland gör jag saker som behöver göras (städning tex) men efter att varit utbränd har jag behövt ta bort alla krav. Krav gör mig heller inte lyckligare.

Sen finns förstås saker jag inte vill göra, tex sånt som inverkar negativt på min hälsa (tex röka, knarka etc), men det är inte krav, det är egen vilja :)

/Lavinia
 
Sv: Har ni Några krav?

När jag var under 18 fick jag en deal av mamma, "ingen alkohol, rökning eller snus innan du är arton så får du körkortet betalt". Jag höll det, inga andra droger heller, och fick körkortet betalt. började dricka alkohol sporadiskt på fester några månader innan jag fyllde 19.

Det är väl mer eller mindre de enda krav jag haft på mig från mamma. Sedan är jag ju en sådan människa som sätter upp jättehöga krav på mig själv, men försöker träna på att sänka dem, eftersom jag inte mår bra av de kraven jag sätter på mig själv. Ingen kan ju rimligen vara perfekt på alla sätt och vis samtidigt, även fast man vill.
 
Sv: Har ni Några krav?

Mitt enda krav på mig själv är att inte bli en tjockis. Jag har en maxgräns på 65 KG och kommer jag upp dit eller över så är det stenhård bantning och träning som gäller.

Just nu ligger jag på 62 och skulle gärna vilja komma ned till 59! Jag är 165 lång så det är normalstorlek, har börjat träna varierande på gym 3ggr i veckan och de andra dagarna är jag i stallet och rider.

Jag dricker inte kaffe heller och vill aldrig börja med det. Däremot har jag börjat dricka red bull sedan en tid tillbaka och det är väl lika illa det!

Haha, låter lite som jag, man vill ju kunna rida ponny med gott samvete!
Jag är 166 och väger 61 nu, vill ner till 55 (fast eg är det 56, men min våg visar för lite ;)).

Jag började dock dricka kaffe för en månad sen, det funkar så jäkla bra när man är sugen/hungrig! Dock försöker jag hålla mig borta från red bull :p

Edit: Så jag väger också 62, egentligen!
 
Sv: Har ni Några krav?

1. Inte röka mer än till fest (och aldrig ens testa att snusa).
2. Inte droga.
3. Inte festa mer än absolut max två dagar i veckan.
4. Inte bli fet. (Jag ligger precis på gränsen nu och ska inte gå över den.)
5. Inte flirta/ligga runt.

Kort sagt: Vårda mitt rykte och min kropp, typ. Jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag bröt något av ovanstående krav på mig själv, det skulle vara det ultimata beviset på att jag förvandlats till en person jag hatar.
 
Sv: Har ni Några krav?

Shit, det är alltså precis så jobbigt att vara konservativ som jag föreställer mig. :nailbiting:


---
De enda krav jag har på mig själv är att betala hyran, kunna äta mig mätt och inte vara skuldsatt.
 
Sv: Har ni Några krav?

Mtp att jag höll lika hårt på allt utom fet-punkten när jag var en rabiat liten Ung Vänster-tjej med palestinasjal och snedlugg, så får jag nog säga att det var snäppet värre att vara vänster. Mån om sig själv OCH grymt oattraktiv - det var inte en lätt period!
crazy.gif
 
Sv: Har ni Några krav?

Du var i så fall en ganska konservativ ung vänster-tjej. Jag tänker mest på det där med att inte flirta/ligga runt och att "vårda ditt rykte". Låter rent hemskt att tänka på sexuella relationer på det viset.

Ang. fetma så är du ju öppen med att du faktiskt är sjuk. Så det är en annan historia som jag inte kopplar samman med din politiska åsikt. Men det är klart, alla de där kraven du har hänger väl ihop på något vis.
 
Sv: Har ni Några krav?

Kl.

Njäe, är väl inne lite på Tranis linje; att betala mina räkningar och att inte sätta mig själv i någon ekonomisk skit sas.

Annars har jag inga krav som de du skrivit upp. Tagit droger t ex har jag aldrig, men det beror inte på något krav, utan helt enkelt på att jag aldrig velat prova.

Mitt krav, eller så som jag försöker få till det, är väl mer att försöka må så bra & få ut så mycket glädje, tillfredsställelse och stimulans ur livet jag kan. Det varierar ju med tiden vad det är; ett tag pluggade jag på högskolan, ett tag var det hästar, just nu är det i stället mina två jobb, min sambo, mina vänner, mitt hundliv etc som ger mig det jag vill ha. Tanken är helt enkelt att försöka göra det jag kan för att må bra, vad det nu än är beroende på situation & tillfälle.

Öl däremot gillar jag jämt. Det är bra skit.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
392
Senast: Pilot
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 486
Senast: sthu
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Crossline
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp