Har ni orkat rida i värmen??

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare krocko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 3 252
K

krocko

OJ,vad jag är trött och matt av värmen. Jag är glad att jag red tidigt i morse, för nu på kvällen blir det ju aldrig svalt! Hur har ni gjort i dag?

Sv: Har ni orkat rida i värmen??

krocko skrev:
OJ,vad jag är trött och matt av värmen. Jag är glad att jag red tidigt i morse, för nu på kvällen blir det ju aldrig svalt! Hur har ni gjort i dag?

om jag ska vara ärlig så fick ena pållen vila i dag,gammelhästen,men unghästen fick en liten liten promenad,men när jag kom tillbaka så orkade jag helt enkelt inte ge mig ut igen!!! :crazy:

har hafft 30 grader i halvskuggan här i dag!:d

Jag red på förmiddagen. Slipper man den värsta värmen! :)

jag red nu på kvällen vid åtta tiden:) .det är alladels för varmt att rida på dan tycker jag...

Jag red vid sex halv sju, var ute i en två timmar ungefär.
Det var ganska så svalt inne i skogen...

Jag har faktiskt skippat ridning i helgen... Jag kunde väl ha ridit idag, eftersom det var jag som hade utsläppet i stallet. Men jag visste att dagen skulle bli lång, med lite fram- och tillbakaåknng senare under dagen. De andra har varit bortresta i helgen.

Jag släppte ut 8.00, tog in för "siesta" 13.00-16.45. När jag kom 13.00 stod alla tre hästarna vid grinden och såg nödlidande ut. De hade druckit upp tre hinkar vatten. Så de fick komma in, fick nya hinkar vatten inne, havre och varsin tott hö. När jag släppte ut, hade två av hästarna smakat på sitt vatten och den tredje hade druckit ur sin hink. När de fick komma ut igen, SLÄPADE de sig neråt hagen, för att rulla sig i ett dammigt hörn. De andra tog in hästarna för nattmat 21.15, så det blev en bra dag i hagen ändå för dem. Gammelgubben, var lite ansatt av flygfän, så han hade behövt haft sitt "monstertäcke" och inte bara "ufo-mössan"... :rofl:

Åkte till stallet vid 6 tiden i kväll.
Men det blev ingen ridning utan jag longerade båda hästarna jag är vakt åt istället. I hagen där jag/vi höll till var det ganska mycket skugga iallafall.

Vi gav oss ut i skogen vid åtta ikväll och var tillbaka halv tio. Helt underbart.

Kl 13 prick tog jag ut Sigge för en skogspromenad...jo, det var varmt...hett och svettigt. Som yster 5 åring som inte gjort ett smack i vinter är varma dagar perfekt att sätta igång honom på. Han led inte av värmen...men jag:cool:

Jag har ridit i flera timmar. Men höll mej mest i skogen där det var svalare.

red på kvällen vid halvsex-tiden.fortfarande jättevarmt så jag red i byxor oxh bikiniöverdel..:D

Är det inte en massa mygg och knott hos er?
Här får man klä på sej lite för att inte bli uppäten.
Jag har ett tips som jag fick nyligen och har testat några gånger nu. Fyll hjälmen med vatten och häll den över huvudet innan du rider iväg. :cool: Håller temperaturen nere hjälpligt en bra stund.

var ut vid 9 ni iväll och tömkörde en timme. men var ändå varmt *pust*

Ehh?? Ja, jag har ridit, så slö är jag inte att jag inte rider bara för att det är lite värme.

Jag tänket mest på hästen. De känner ju också av värmen och är inte vana.

Jag tog en barbackaridtur vid 20, rätt lagom temp, men tyvärr var bromsen framme ändå....:(
Ville inte ta en varm sadel o pad på henne, men jösses va varmt det var om häcken min!!!
Som jag känner, så är det skönare med morgontur, men då är hästarna rätt trötta efter en natt ute...de behöver ett par tim vila inne för o orka ridas (läs koncentrera sig)...
Så, sen kväll är nog ändå idealet, tycker jag..

Jag rider på kvällen ca 19tiden. Använder barbackagjorden och låter pållan bestämma takten utifrån hur påverkad hon är av värmen. Hon får stå inne en stund först och vila sig.

Vi red ut vid kl 19 igår kväll. Då var det bättre än mitt på dagen, fast det var inte perfekt temperatur förrän vid kom tillbaka vid 20 :smirk:

Och det bästa av allt, inte en enda fluga/broms på HELA rundan :bow:
Hyllningar till FLUSA :love:

Mitt på dan är ju inte att tänka på! :crazy:
Jag rider sent på kvällarna. Helt underbart! :D

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 640
Senast: Ratax
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 159
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 268
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka