Bukefalos 28 år!

Har ni sett den nya 112-appen?

Har haft den ett tag men den suger batter med konstant positionering. Jag har när jag jobbar ett överfallslarm med exakt positionering men det måste kalibreras regelbundet, vet inte hur exakt detta är. Har fått larma 112 några gånger sedan jag tog hem appen men har då använt jobbtelefonen så har inte provat denna än. Annars verkar det vara en bra app.
 
Är det inte redan så att polisen kan skicka ut ett sms, med en länk eller nåt som man klickar på för att polisen ska få GPS-koordinater?
 
Jag bor inte på vischan men kan ju vara bra ändå, nån i närheten kan ju behöva hjälp när man är där.
 
Har haft den ett tag men den suger batter med konstant positionering. Jag har när jag jobbar ett överfallslarm med exakt positionering men det måste kalibreras regelbundet, vet inte hur exakt detta är. Har fått larma 112 några gånger sedan jag tog hem appen men har då använt jobbtelefonen så har inte provat denna än. Annars verkar det vara en bra app.
Testar , annars tar jag bort den.
 
Har haft den ett tag men den suger batter med konstant positionering. Jag har när jag jobbar ett överfallslarm med exakt positionering men det måste kalibreras regelbundet, vet inte hur exakt detta är. Har fått larma 112 några gånger sedan jag tog hem appen men har då använt jobbtelefonen så har inte provat denna än. Annars verkar det vara en bra app.

Ser markeringen på min också, den behöver väl bara bestämma positionering när man öppnar den kan jag tycka?
 
Jag stängde av. Bara slå på om man ska larma. Gick inte välja bara när appen används som jag är van med sen iPhone, har Android nu.

Men det här funkar ju lika bra.

Screenshot_20190826_154109_se.sos.soslive.jpg
 
En sak till kom jag på nu. Kan man lägga appen så den går att använda utan att låsa upp telefon? Går ju att nå ICE-nummer den vägen.
 
Hur sjutton slår man av gps:en i den? Jag drog ner appen för några dagar sen men avinstallerade rätt omgående för att slippa ha den uppe i listen hela tiden.
 
Inställningar > appar>välj appen>appbehörigheter

Kan vara annan väg i olika telefoner.

Men handlar om att gå just via inställningar och slå av appen behörighet till plats. Man kan alltså inte göra det i appen.

På min Huawei så inställningar - appar - behörigheter - plats. Där kan man slå av eller på platsbehörigheten för den app man vill. I detta fall 112 appen n
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp