HAr ni totalt tröttnat på hästar någon gång? Ang skador, motflyt o där

Det är inte ovanligt att hästen är spänd när den gått i hagen och skrotat. Båda mina är mycket sämmre nu under vinter när man underlaget är hårt och kan även var halt. Stoet blir alltid sned över bakdelen, som försvinner när man sätter igång henne igen, och valacken har problem med sin ryggen men blir alltid bättre vid ridning och sämre ju mer han står.

Mvh

Camilla
 
I sommars var jag väldigt nära att ge upp.. efter 6 månaders testande av kusen... Men en vila och byte av stall gjorde susen, nu har han inte stegrat sig eller ens visat tendenser sen vi flyttade sent i sommras...=)!
 
Re: ÄR TRÖTT....

Hej, vill berätta min historia här.. vet inte om den hjälper någon eller inte men i alla falll.

Första hästen i stallet som jag minns som fick tas bort var min systers häst, tornutskotten i ryggen och spatt. Andra hästen var vår lilla shettis, han slet sig i från min pappa då de skulle komma in på kvällen för att nattas. Han sprang rakt förbi mig och ut på vägen, han blev påkörd av en jeep och dog någon minut senare i mitt knä. Han var då 20 år och vi hade haft honom sen föl.

Kenjin, mitt underbara fullblod skadade sig så svårt i hagen då han snavat på en gren att han senare dog någon dag senare. Han sköttes av en kompis till mig för jag var på utbildning, det tog tre timmar att få tag på veterinär, han kom ut och sydde i hop honom och sa att de skille vanta en vecka och se så att han blev bättre. Åkte till Helsingborg med honom lite mer än ett dygn senare, på natten höll han på att självdö så de tog bort honom. Hans lunga var söndertrasad och hans större organ i kroppen hade kollapsat på grund av enorm infektion.

Gadia, mitt sto som jag haft i 12 år och hennes tre månaders föl fick jag ta bort då stoet led av kronisk inflamation i ett knä sedan hon varit utlånad och de ridit henne trots hälta. Sahara föddes med grå starr och hon blev blind då hon var tre månader.
På Gadia och Sahara så hade de lagt en ros på dem då jag fick komma in och säga hejdå...
De finns på de gröna ängarna nu alla fem med ännu flera och för mig finns de i hjärtat och nästan varje natt i mina drömmar.
Älskar er mina vänner...
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 555
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 352
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 641
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp