Hår överallt, nyklippt vovve ;(

Calazirya

Trådstartare
Så nu har jag trimmat( med maskin) min lilla schnauzer och det är hår tussar överallt.
Speciellt i näsan och ögonen*suck*

Men fin blev han iallafall ..

onödig och kliande tråd.
 
haha.. jag vet hur du har det.. jag har visserligen inte klippt mina hundar med jag har hår överallt iaf! :D
 
usch ja!! klippte min "lille" för han ska snart på utställning och det var såå mkt hår!! tur att han inte klipps på så många ställen!! :p
 
Är inte schnauzer en trimras??? Vet i alla fall att man fördärvar pälsen om man klipper strävhår.
 
Jo det är en trimras och ja, den strävhåriga pälsen försvinner, jag vet det eftersom jag egentligen brukar trimma och tagit kurser i det.

Tyvärr så blev han skrämd som valp av sin uppfödare så han HATAR att trimmas och låter ingen annan gör det än mig.
Han mår psykiskt dåligt av att trimmas och han skakar.

Så eftersom jag inte ställer ut honom så vill jag bespara honom de lidandet.

Han hatar att borstas och klippas med maskin oxå men det går så mycket fortare och han lider inte lika mycket av det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Åh, detta är svårt. Fler som har fått bebis och hade hund sedan innan? Det har gått bra, sonen är nu 9 månader. Men.. det är en...
2
Svar
38
· Visningar
3 508
Senast: Milosari
·
Övr. Katt Ja, detta är kanske den mest onödiga tråden på hela Bukefalos, men jag kan inte låta bli. :o Jag har sedan jag blivit med mina två...
Svar
15
· Visningar
1 957
Senast: Asko
·
Hundavel & Ras Hej, jag är ny här så jag vet inte riktigt hur detta funkar. Jag får prova mig fram!:) Jag heter Jennifer och hundar har alltid varit...
2
Svar
28
· Visningar
3 038
Hundhälsa Anonymt nick Jag har en hund (pälsras) som är snart 6 år. Hon har varit allergisk sen dag 1. Har gått igenom ALLA undersökningar och...
Svar
8
· Visningar
1 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp