har tappat motivation...

Gumman

Trådstartare
sen jag blev tvungen att sälja sadeln...rida med dressyrsadel och träna blir bara fel...är det nån som har lust att hjälpa en fattig westernryttare???? Hur får man upp motivationen när man inte har råd till utrustningen??? :cry:
 
Man saknar inte kon förrän båset är tomt.
Och man saknar inte träningen förrän man varit utan den ett tag. :cool:

Så, ge dig och hästen lite semester från ridbanan. Rid ut i skogen och lek ett tag framöver istället. Snart kommer du att känna för ett träningspass igen, och då har du också motivationen till det även om utrustningen inte är den bästa. Att rida i dressyrsadel när man är van vid rejälare grejer känns väldigt mysko, jag håller med. Men se det som ett bra tillfälle att förbättra din sits och balans. Se det också som en utmaning att förminska hjälperna (dressyrsadlar brukar vara fladdriga i stiglädren, men när det väl kommer till olika skänkellägen så låser kuddarna benet) och få till rörelserna ändå.
 
Håller med Zacha.. Utnyttja tiden i dressyrsadeln. Jag har kommit på att det är jättebra att alternera mellan westernsadeln o den engelska.. Sitsen blir bättre och framför allt så tycker jag att musklerna i benen blir bättre av engelsksadeln.

Kan du inte sälja dressyrsadeln o köpa en westernsadel då? Nu vet jag inte alls vad din sadel är värd(har ingen koll alls vad det gäller engelsk utrustning)
 
jo, jag har som inget annat val. Första ridturen i dressyrsadeln var helsnuskig, då man känner sig så naken framåt. Jag ska kolla hur det ser ut med ekonomin framöver. Kanske man kan hitta nåt...inte så lätt att hitta sadel till vettigt pris när hästen kräver 15" och jag större säte...
 
Sv: har tappat motivation...

Tycker samma sak. Jag går hästgymnasie i flyinge där jag måste rida dressyr. Känns jätte tråkit och inte alls roligt. Men samtidigt har jag fått upp min balans helt otroligt.

Jag brukar rida min quarter med vanlig sadel ibland bara för balansens skull. Har hoppsadel och hoppar ibland med.

På många D-tävlingar tävlar flera stycken i vanlig dressyrsadel. Så det hindrar dig inte heller.

Bara för att du sätter en westernsadel på en häst betyder det inte att den är westernriden, samma sak gäller med dressyr sadel.

Så ge inte upp bara för att du har fel sadel, utan va öppen för förslag snart hittar du en sadel. Ta vara på tiden dit undertiden!
 
Sv: har tappat motivation...

Jag hade samma dilemma som du..
Red då bara ut med dressyrsadeln o alla träningar körde jag barbacka..
Funkar det med..
 
Sv: har tappat motivation...

Jag skulle bara glad om jag åtminstone hade en dressyrsadel...:crazy: Både min wester och dressyrsadel är stulna...:(
Så just nu är det barbacka för hela slanten...;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: JohannaB
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 641
Senast: SiZo
·
Tjatter https://www.expressen.se/nyheter/varlden/drapliga-rymdmissen-tappade-verktygslada/ Det är väl 4 mil upp i rymden, hur kan det vara...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp