Bukefalos 28 år!

Hår-tråden

matildadahlgren

Trådstartare
En tråd med hårtips. Berätta dina hårtips för att till exempel få mjukare hår, längre hår, vad för produkter ni använder osv.

Tipsa på! :)


Mina tips är:
Ha i olivolja topparna och låt det sitta i i någon/några timmar. Man kan även sova med oljan i håret och sedan skölj ur det noggrant! Det kommer göra ditt hår mjukare.

Använd hårinpackning. Jag själv brukar försöka göra det kanske en gång i veckan.

De enda produkterna jag dom jag använder är torrshampo, hårolja och värmeskydd. Det kan även hända att jag använder spray balsam också. Jag gillar inte att ha massa produkter som hårspray i mitt hår så jag försöker hålla mig till produkter som bara ska vara bra för håret.

Jag brukar även googla på olika hårinpackningar som man kan göra själv med vanliga hushålls grejer.
 
Sv: Hår-tråden

Att ta sig en öl till maten ibland är dessutom väldigt gott! ;)


kl*

Jag har köpt stora,breda och mjuk hårsnoddar (utan någon metall del) som jag brukar sätta upp håret med. Det har blivit betydligt mindre med slitage där toffsen sitter oftast. Jag har dessutom ofta håret i en "boll", sliter minst på det så. Dessutom bekvämast också:D Stylar sällan och när ja gör det har jag hårolja och värmeskydd i.

Mitt hår har trots VÄLDIGT mycket blekningar och färgningar hållt sig långt och i ganska bra skick (lite slitet i topparna just nu, men ska snart klippa mig)
 
Sv: Hår-tråden

Jag kör på balsammetoden. Och älskar Jessicurls produkter, nu är det faktiskt det enda jag använder.
 
Sv: Hår-tråden

- "rugga" det inte med handduken efter duschen utan krama ur vattnet.
- Slit inte som jag sätt att folk har en tendens till att vilja göra, borsta det snällt nedifrån och upp.
- Borsta det inte när det är blött. Borsta innan du ska duscha och ev. när du har balsam i.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 927
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 015
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Flyttade för några veckor sedan, och mitt hår har helt slagit bakut. Hjälp! Rör sig bara om några kilometer, men skillnad är det...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Mitt hår börjar bli långt! Bestämde mig i början av pandemin för att sluta klippa det, köpte balsam och inpackning från Bruns och håret...
2
Svar
23
· Visningar
2 700
Senast: Lightzone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp