Har Tripod/Spray blivit helt knäppa

M

Moniq

För ett par år sedan gjorde jag en enkel hemsida till mina föräldrar och nu påstår de att det är för lite trafik på sidan med "bara" 108 besökare på 30 dagar.

Så här skriver de:

Tyvärr har din hemsida på Tripod (http://medlem.spray.se/xxxxxxxx)
bara fått 108 sidvisningar under de senaste 30 dagarna. Det innebär
tyvärr att den kommer att tas bort på Tripod, men det finns ett
förmånligt alternativ.


Åsså försöker de tvinga en till att betala för ett webhotell och 20 mailadresser som vi inte vill ha och en lite annat smått o. gott :mad:

Sen fortsätter de med:

Ditt konto kommer att raderas om 15 dagar och du har såklart
under denna period möjlighet att logga in på Tripod och ditt
FTP-konto för att ladda ner de filer som du vill spara på din dator.


Till saken hör att jag har två andra sidor där själv och betvivlar att ens vår "riktiga" hemsida har så många besök som över 100 varje månad. Den andra har jag bara använt till annonser så där vet jag att det har varit minimalt med besök. Men om dessa sidor har jag inte hört ett pip.

Är det någon av er andra som också fått sånt här meddelande från Tripod ?(fast det är en spray-adress - se ovan).

Man kan ju undra hur många besök de anser att man skall ha på sin hemsida för att uppnå deras "magiska" gräns. Reklam utav helsike har de också :devil:

Har slött modem och det är en rackarns massa bilder att föra över om man skall byta till något annat ställe, så jag skulle helst vilja slippa det. Skippa hemsidan vill jag inte för gamlingarna 75 resp 80 år nästa gång :love: är såå stolta ;) att ha en egen sida.

Finns det något smart sätt att föra över direkt från den färdiga sidan ute på nätet till något nytt webhotell?
Eller måste jag göra det den långsamma vägen via FTP-programmet och mitt slöa modem? Har alla sidor sparade i datorn så jag slipper i varje fall ladda hem dem.

Tips på något bra ställe?
 
Sv: Har Tripod/Spray blivit helt knäppa

Passagen kanske? Du kan inte direkt länka bilder, och det är en del reklam, men det är okej.
Har du telia så brukar man få lägga upp hos dem, deras är helt okej, men jag tror man inte det är så mkt utrymme.
 
Sv: Har Tripod/Spray blivit helt knäppa

Jag har oxå haft en hemsida där, men den tog dom bort nu i dagarna.

Tycker det är skitdåligt, rent ut sagt.
Men det är väl för att dom vill tjäna pengar på en bara... :mad: :cool:
 
Sv: Har Tripod/Spray blivit helt knäppa

Spray har gått ner sig på sistone.
Får massa felmeddelanden hela tiden, och sen de gjorde om mailtjänsten, funkar min mail bara på halvfart.
108 besök på 30 dagar klassar jag inte som lite.
 
Sv: Har Tripod/Spray blivit helt knäppa

Spray har verkligen blivit sämre. *Suck* Hade också en sida där och det var för lite besökare där så den raderades. Min mail har krånglat nästan dagligen.
 
Sv: Har Tripod/Spray blivit helt knäppa

1asphost.com
du kan zippa ihop alla filer som ska vara på hemsidan (inklusive undermappar) och ladda upp zip-filen, den packas upp automatiskt.
De har dock krav på 'aktivitet' dvs att någon besöker sidan. Sidan tas bort om det inte är någon aktivitet på 30 dagar (har jag för mig), men jag har inte sett något krav på ett visst antal besök, så om du besöker den själv någon gång i veckan så räcker det.
 
Sv: Har Tripod/Spray blivit helt knäppa

Ylva skrev:
1asphost.com
du kan zippa ihop alla filer som ska vara på hemsidan (inklusive undermappar) och ladda upp zip-filen, den packas upp automatiskt.
De har dock krav på 'aktivitet' dvs att någon besöker sidan. Sidan tas bort om det inte är någon aktivitet på 30 dagar (har jag för mig), men jag har inte sett något krav på ett visst antal besök, så om du besöker den själv någon gång i veckan så räcker det.
Nja, i det här fallet har de ju själva skrivit helt klart i mailet jag fick att 108 besök på 30 dagar inte räckte och det är ju lite mer än om man skulle besöka sidan själv nån gång i veckan. När jag mailade tillbaka till spray och ifrågasatte detta fick jag bara mailet i retur.

Nog för att jag har lyckats knåpa ihop en liten enkel hemsida men det mesta med datorer är ett hemlighetsfullt mysterium för en kärring som mig, så att zippa ihop filer är helt klart överkurs - dvs har inte den blekaste aning om vad det är ;)
 
Sv: Har Tripod/Spray blivit helt knäppa

Det är 1asphost.com som tar bort sidor som inte har någon aktivitet på 30 dagar och där jag inte sett något krav på visst antal besök. Jag har själv sidor hos 1asphost.com och jag besöker dem en gång varje arbetsdag, dvs bara drygt 20 besök i månaden och det har räckt hittills.

Sprays villkor har jag ingen aning om (och det var ju dem du fick mailet av).

Att zippa ihop filer är ett sätt att komprimera dem så de tar mindre plats. Det finns olika program som gör detta, WinZip är väl det vanligaste. Man kan lägga flera filer och hela filstrukturer i en zip-fil.
 
Sv: Har Tripod/Spray blivit helt knäppa

Ylva skrev:
Det är 1asphost.com som tar bort sidor som inte har någon aktivitet på 30 dagar och där jag inte sett något krav på visst antal besök. Jag har själv sidor hos 1asphost.com och jag besöker dem en gång varje arbetsdag, dvs bara drygt 20 besök i månaden och det har räckt hittills.

Sprays villkor har jag ingen aning om (och det var ju dem du fick mailet av).
kan lägga flera filer och hela filstrukturer i en zip-fil.
Ja NU fattar jag ;) du tipsade om var jag kunde lägga in sidan. Jag som trodde att du bara "snubblat" på tangenterna. *Fniss*. Var det nån som sa att jag inte kunde mycket om datorer? Nä tänkte väl det :D Det är ett under att jag lyckats fatta hur det här forumet fungerar :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp