Har undrat på det här länge...

B

**BORTTAGEN**

... så jag hoppas på att ni kunde svara på den här frågan! :rofl:
Under terrängritten på en fälttävlan, så funderar jag på tiden... Är det en idealtid som man ska komma in på i mållinjen, eller är det det snabbaste ekipaget som vinner? Jag paratar asså om ponny fälttävlan...

Tacksam för svar! :bow:
 
en ideal tid sätts för ponny

??? m/minut i deb klass
475 m/minut i lätt klass
500 m/minut i MvsB klass
500 m/minut i msvA klass

detta är för Dponny och inte C o B ;)
 
Jupp det är idealtiden.
Det finns en speciell tid o man ska rida så nära den som möjlvgt altså itne ett visst antal sekunder före eller efter för då får man fel
 
njä ingen idealtid utan optimaltid :) Du får inte rida saktare än den och inte fortare är 15s under den!

För varje påbörjad sekund så får du 0.4 straff
 
Det är lika dant för häst och ponny.
Du har en tid på banskissen som arrangörena har räknat ut.
Den ska du komma in så nära som möjligt.kommer du in före det eller efter den så får du straff poäng.Om vi säger att tiden är 8 min och du kommer in när det är 15 sekunder kvar så får du inga straff poäng.Så är det alltid att om du kommer in när det är 15 sek kvar el mindre så får du inga straff poäng.Hoppas att dett har hjälpt dig :smirk:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: Sirap
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 176
Senast: xfie
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp