Bukefalos 28 år!

Har vi någon hingst e. Presenting i Sverige?

Ramona

Trådstartare
Jag gillar Presenting. Har ägt flera avkommor själv och hans meriter (både i avel och egna) gör honom till en mycket bra hingst.

Med både Mtoto och Persian Bold i stammen så är han för mig ideal. Dock, som så ofta, går han bort pga min ekonomi. Men finns det kanske något alternativ för mig i Sverige?
 
Sv: Har vi någon hingst e. Presenting i Sverige?

Jag gillar Presenting. Har ägt flera avkommor själv och hans meriter (både i avel och egna) gör honom till en mycket bra hingst.

Med både Mtoto och Persian Bold i stammen så är han för mig ideal. Dock, som så ofta, går han bort pga min ekonomi. Men finns det kanske något alternativ för mig i Sverige?

Vet egentligen väldigt lite om Presenting, dock finns det en sak som är väldigt anmärkningsvärt....

Enligt en inte helt 100%-ig komplett databas, men ändå!!....Av 245 avkommor som fötts till hingstar, har hela 238 kastrerats!!

Av de 30 avkommor som tjänat mest pengar återfinns 27 valacker och 3 ston.

Enligt samma databas finns INGA intjänade slantar på någon av de hingstar som inte kastrerats......

Kanske en av anledningarna att presentings blodslinjer enbart kommer att leva vidare genom sina döttrar...
 
Sv: Har vi någon hingst e. Presenting i Sverige?

Vet egentligen väldigt lite om Presenting, dock finns det en sak som är väldigt anmärkningsvärt....

Enligt en inte helt 100%-ig komplett databas, men ändå!!....Av 245 avkommor som fötts till hingstar, har hela 238 kastrerats!!

Av de 30 avkommor som tjänat mest pengar återfinns 27 valacker och 3 ston.

Enligt samma databas finns INGA intjänade slantar på någon av de hingstar som inte kastrerats......

Kanske en av anledningarna att presentings blodslinjer enbart kommer att leva vidare genom sina döttrar...



"av de hingstar som inte kastrerats......":D:D va tokig innebörd det blev i den meningen......
 
Sv: Har vi någon hingst e. Presenting i Sverige?

Kanske en av anledningarna att presentings blodslinjer enbart kommer att leva vidare genom sina döttrar...
Att ha en dotter är givetvis önskvärt. Men plånboken ska tåla ett sådant inköp också.
 
Sv: Har vi någon hingst e. Presenting i Sverige?

OT

Beklagar den hastiga, och tragiska bortgången av Funny Pie.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 837
Senast: Takire
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 576
Senast: Shixle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 957
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp