Har vi några sadelmakare här inne?

S

Spider84

Ja har vi några såna som smyger runt här och delar ut visdom? *nyfiken fråga*

Vad jobbar ni med och hur trivs ni med det?
 
Sv: Har vi några sadelmakare här inne?

Jag är inte, men min kompis håller på att utbilda sig till sadelmakare (mycket praktiskt, då man får saker uppsydda efter önskemål i fint tärnsjöläder :D ), fast hon är nog mest inne på islandsforumet.
 
Sv: Har vi några sadelmakare här inne?

LäderBjörn är sadelmakare! Är inte här så ofta, men om du skickar ett PM till, honom så kanske han svarar endera dagen...
 
Sv: Har vi några sadelmakare här inne?

Måste bara fråga hur/var hon utbildar sig.. Lärling eller går hon på Tärnsjö? Om hon går som lärling, hur finansieras det? Jag har tänk försöka bli det men det är så krångligt så man blir galen snart!
 
Sv: Har vi några sadelmakare här inne?

Apo / Apocalypsen är också sadelmakare och syr även upp träns och så (mycket fint hantverk måste jag säga). Sen är väl Mike sadelmakare eller liknande har jag för mig. Vet iaf att hans fru är det.
 
Sv: Har vi några sadelmakare här inne?

Hon går på tärnsjö :)
 
Sv: Har vi några sadelmakare här inne?

Nja...... Kallar mig snarare läderhobbyist :)

Frugan är dock sadelmakare.

/Mike
 
Sv: Har vi några sadelmakare här inne?

Ja nu är jag klar med utbildningen i Tärnsjö och ska starta eget.
(Tack för att du nämde mig Flesky.:))

Finns flera sadelmakare här inne, och en del elver från sadelmakeriskolan i Tärnsjö här.

Är som sagt ganska grön och kan inte ytra mig så mycket om vardagen som sadelmakare, men jag älskar mitt hantverk och hoppas verkligen att jag ska få företaget att gå runt.:bump:
 
Sv: Har vi några sadelmakare här inne?

Går du på skolan är du berättigad till studiebidrag, men rekomenderar att du har lite undansparade pengar då du betalar allt material själv. Blir ganska dyrt i längden.
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 437
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Är värmen på? Skriv gärna om ni har sån värme ni "bestämmer" över själva eller om den slås på av nån annan. Jag har nog en ovanligt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 426
Senast: tanten
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 038
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 084
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp