Har vi råd med ponny?

Tror du på riktigt att jag tror alla människor har råd med häst oavsett? Nej det tror jag inte. Det finns många som inte är ensamstående som inte heller har råd med häst också. Handlar liksom inte alltid om det.

I Ts fall så tror jag Ts har mer koll på det en vad vi andra har och har ens ämnet kommit upp så finns nog pengar om man hittar det man vill och kan spara in på.
Jag tror inte du tror det, men här visar du dig alltför optimistisk. Det är många barn och ungdomar som drömmer om att ha häst och försöker finna vägar att övertyga sina föräldrar.

Sen är allt relativt, vill man leva på falukorv och kålsoppa, sälja bilen och köpa begagnade kläder så har fler råd än om andra i familjen ska få likartade ekonomiska utrymmen.
 
Som andra säger här, så är det bara din mamma som kan avgöra det. Med åren kan du kanske jobba extra och betala hästen själv? Hur lång tid skulle det ta innan du själv kan jobba extra?
När jag var ung så gick mitt barnbidrag/studiebidrag till hästens hyra och när jag var över 15 så jobbade jag ett par helger i månaden och de pengarna gick till hästens kostnader. Man försakar mycket annat då, men för vissa är det värt det och andra inte :)
 

Liknande trådar

Tävling Jag har lusläst alla trådar om vuxna ryttare på ponnyer nu, men jag hittar inte svaret jag söker. Jag hoppas någon kan hjälpa mig såhär...
Svar
4
· Visningar
4 271
Senast: Springsteen
·
Ekonomi & Juridik Vi har hästarna uppstallade på ett litet stall på landet, det finns ridbana och strö och grovfoder ingår i stallhyran på 1500/ponny...
Svar
5
· Visningar
1 286
Senast: L8P8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp