karamelldrottningen

Trådstartare
Har slitet hår. Klippt flera dm men är inte nöjd än. Finns det någon behandling eller liknande som skulle kunna funka? Förutom att klippa ännu mer. Har ni provat något som gett resultat?
 
Dessvärre finns inget som kan "laga" splittade strån och de fortsätter dessutom att dela på sig om man inte klipper bort de skadade delarna.

Sen finns det olika bonding och sk hårreparationsprodukter man kan använda och som möjligen får håret att se bättre ut, men de lagar inget.

Så klippa bort allt skadat och sedan vårda håret med bra produkter och inte utsätta det för onödigt slitage är enda vägen till hela strån och hälsosamt starkt hår.
 
Bra kost, inte sätta i sig "skräp" plus att rejäla doser B-vitamin gjort resultat för mig.
Har i nån period ätit nåt från hälsokosten. Typ Hairboost eller annat. Det märks.
Men det som redan är utvuxet är svårt att påverka?
 
Kluvna toppar kan inte lagas. Om håret däremot bara är allmänt slitet, inte kluvet, så är Olaplex kanon. Det är en behandling som återuppbygger brutna svavelbindningar, dvs det som gör håret fnasigt och slitet. Funkar på både naturligt och kemiskt behandlat hår. Finns som hemprodukter men jag skulle utan tvekan börja med att be om en behandling på salong, det är mer av en djupbehandling. Det brukar kosta typ 1000 kr och resultatet är verkligen helt otroligt.
 
Vet inte om det är så kluvet men det ser mer bara så livlöst ut. Har slarvat med inpackning utan kört på olika schampo och balsam.
Olaplex funderar jag på. Hur fungerar det egentligen är det flera gånger man ska använda sig av det?
 
Vet inte om det är så kluvet men det ser mer bara så livlöst ut. Har slarvat med inpackning utan kört på olika schampo och balsam.
Olaplex funderar jag på. Hur fungerar det egentligen är det flera gånger man ska använda sig av det?
Beror på hur skadat håret faktiskt är. Är det typ sönderblekt så kan du behöva behandla några gånger, men kommer att se resultat omedelbart efter varje gång. Är det mer normalslitet kommer det nog räcka med en behandling hos frisör, sedan kan du behandla hemma ibland.
 
Beror på hur skadat håret faktiskt är. Är det typ sönderblekt så kan du behöva behandla några gånger, men kommer att se resultat omedelbart efter varje gång. Är det mer normalslitet kommer det nog räcka med en behandling hos frisör, sedan kan du behandla hemma ibland.
Men det är en helt permanent behandling, inga silikoner som lägger sig som ett skal eller liknande, utan Olaplex reparerar som sagt håret rent kemiskt. Resultatet håller alltså över tid, men det kan potentiellt ta ett par behandlingar att få ett friskt och fint hår.
 
Beror på hur skadat håret faktiskt är. Är det typ sönderblekt så kan du behöva behandla några gånger, men kommer att se resultat omedelbart efter varje gång. Är det mer normalslitet kommer det nog räcka med en behandling hos frisör, sedan kan du behandla hemma ibland.
Har inte färgat det eller blekt det sen tror 2010 så det var några år sedan. Däremot håller jag det oftast i en hästsvans eller knut
 
Bra kost, inte sätta i sig "skräp" plus att rejäla doser B-vitamin gjort resultat för mig.
Har i nån period ätit nåt från hälsokosten. Typ Hairboost eller annat. Det märks.
Men det som redan är utvuxet är svårt att påverka?
+1 på den. Absolut mest påverkan på mitt hår (och hud) har kosten och jag märker också direkt när jag dricker för lite vatten. Hinkar normalt i mig 2-3 l iallafall på en dag och känner ganska omgående på ffa hud och hår om jag under en period slarvat. Kanske är mer i mitt huvud det sitter, vad vet jag.
 

Liknande trådar

Tjatter Det är mors dag på söndag och mamma fyller på onsdag nästa vecka. Hennes sambo fyllde nyligen och fick blombud med olivträd och någon...
Svar
7
· Visningar
1 078
Senast: manda
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 532
Senast: skogaliten
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
734
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 957
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp