Håranalys?

”Jag vet inte om jag knarkat, bäst att jag gör en håranalys!”

:laugh:

Haha, en kan ju lätt glömma det iofs? :cautious: Eller det är ju iaf inte OMÖJLIGT att det skulle kunna hända :p
I detta fallet påstår hen att det rör sig om ett jobb som hen inte fick pga spårämnen just i hår. Dock inget random jobb utan på mer högre diplomatisk nivå :p
Kan vara en skröna men personen känns väldigt corporate så tvekar. Hen kanske bara ville skrämma upp folk iofs :cautious:
 
Haha, en kan ju lätt glömma det iofs? :cautious: Eller det är ju iaf inte OMÖJLIGT att det skulle kunna hända :p
I detta fallet påstår hen att det rör sig om ett jobb som hen inte fick pga spårämnen just i hår. Dock inget random jobb utan på mer högre diplomatisk nivå :p
Kan vara en skröna men personen känns väldigt corporate så tvekar. Hen kanske bara ville skrämma upp folk iofs :cautious:
Låter som en skröna, ja! Vilka arbetsgivare förutom i mumbojumbosvängen skulle begära håranalys? :D
 
Låter som en skröna, ja! Vilka arbetsgivare förutom i mumbojumbosvängen skulle begära håranalys? :D

Haha han påstod att det togs för att se just ev spår av droger :D Dvs knappast hans favoritfärg eller benägenhet att gilla små hundar. Låter iofs som ngt israeliska säkerhetstjänsten skulle kunna göra. Men ja, håller med om att det låter lite lätt oklart. Måste nog be om en mer detaljerad berättelse.

Varför gör man håranalyser rent allmänt? Måste googla.
 
@mandalaki detta kom upp vid snabb googling!
https://www.rmv.se/verksamheter/rattskemi/droganalys-i-har/
Om folk blir testade för att bli busschaufförer är det ju inte helt omöjligt att hens utsago faktiskt kan stämma!
https://www.lag-avtal.se/tidningen/hon-testar-alla-fore-anstallning-6553842
Ja, att Rättsmedicinalverket kan göra det i brottssammanhang betvivlar jag inte.

Jag trodde mer att TS var ute efter ungefär det här: https://www.naringskallan.se/produk...MIqf7f9LLF4AIViOmaCh06rACvEAAYASAAEgLPkfD_BwE
 
Jag gjorde en för några år sen. Visade på lågt magnesium, men inget annat revolutionerande. Skulle ha gjort en igen för att se om det är någon skillnad iofs.. men tycker kanske att det är bortslösade pengar. :p
 
Varför inte blodprov istället? Måste ju vara pålitligare.
Jag hade tagit en massa blodprov och inte hittat något, jag kommer inte riktigt ihåg vad VC sa, men dom nämnde inte något om mitt magnesium i alla fall. Jag tror jag var intresserad av hur jag låg på alla mineraler och metaller.
 
Vad jag läst mig till är det mer pålitligt gällande mineralerna i kroppen eftersom man kan mäta under lång tid. Läste något om att om man har kalium brist men precis ätit en banan innan syns inte detta pga det man ätit men håranalysen kan man fortfarande se det på.
Känner folk som blivit hjälpta av detta, de har haft nån brist, ätit tillskott och mått bättre. SÅ är sugen på att göra en själv :) och vill höra andras erfarenhet.
 
Vad jag läst mig till är det mer pålitligt gällande mineralerna i kroppen eftersom man kan mäta under lång tid. Läste något om att om man har kalium brist men precis ätit en banan innan syns inte detta pga det man ätit men håranalysen kan man fortfarande se det på.
Känner folk som blivit hjälpta av detta, de har haft nån brist, ätit tillskott och mått bättre. SÅ är sugen på att göra en själv :) och vill höra andras erfarenhet.

Rent B.S.
 
Känner folk som blivit hjälpta av detta, de har haft nån brist, ätit tillskott och mått bättre. SÅ är sugen på att göra en själv :) och vill höra andras erfarenhet.
Om du är sugen på att göra det -G Ö R det:banana:. Du känner tom. folk som gjort och som blivit hjälpta. Jag tycker det är kul att prova Bullshit prylar. Jag gick hos en som tog blodprov som granskades i mikroskop. Jag fick en massa piller och pulver. Jag hade länge dragits med värk i höger stortåled (och i molande värk i bägge hallusvalgus). Värken i stortåleden berodde på gikt. Han sa det så där i förbifarten - Det jag kan utläsa av ditt blod är at du har ont i stortåleden, så visade han i microskåpet hur han såg det. Nå efter några veckor var värk i tåled och hallusvalugs borta. Mitt annars trissta hår (vintertid) höll sig riktigt bra över vintern och jag fick frågor av andra vad jag gjort med håret.
Gör ett hårtest och skriv om det här så kanske jag testar det också:).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En skidolycka år 2000 har gjort att min menisk är trasig. Nu tycker ortopeden att jag är så dålig att det är dags för operation. Någon...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: alazzi
·
Fritid Någon som gjort det? Funkar det bra? Krångligt eller smidigt?
Svar
6
· Visningar
610
Senast: Avalbane
·
Kultur Någon mer som hunnit se första delen? Vad tyckte ni? Det har ju gjorts reklam i flera månader om detta stora projekt från SVT, har de...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
9 376
Senast: yennork
·
Kropp & Själ Någon som gjort en sådan? Hur mådde ni efteråt? Har ni fått några problem efter?
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp