Håravfall

igbest

Trådstartare
Min hund har tappat ytterhåret på en stor fläck på ena sidan, (underullen är kvar) hon kliar eller slickar inte och jag hittar inga löss, har letat jättenoga.
Är det någon som har haft liknande symptom på sin hund?
Ska tillägga att det är en riesenschnauzer på 7 år.
 
min hund fick vissa kala fläckar(är päls på dem nu igen). Det visade sig att har har cushing syndrome, en sjukdom som gör att de delvis kan tappa lite päls. Det en nog inte helt ovanligt på äldre hundar. Är din hund "bukig" och ovanligt hungrig och törstig??
 
Hon är inte bukig och hon äter inte mer än vanligt. Hon äter ungefär 5 till 10 dl var eller varannan dag ibland äter hon inte på flera dagar men så här har hon alltid gjort.
 
Nu har jag upptäckt en knöl på undersidan av svansen som ungefär är lite större än en 50-öring. Den sitter aldeles vid analöppningen fast på svansen. Undra om det kan ha något samband med tappandet av hår.
Jag ska ringa veterinären på måndag men jag skulle vilja veta om det är någon som haft något liknande.
Det som poppar upp i mitt huvud är ju cancer :( men jag hoppas att det inte är det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 605
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 278
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 039
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: Vitsippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp