Hårborttagning i ansiktet?

GotAsecret

Trådstartare
Usch, jag skäms.
Jag vill inte skriva denna tråd alls egentligen men nu mår jag så väldigt dåligt av det så jag måste få veta om det finns "hemma-alternativ" för hårborttagning i ansiktet?
Det gäller liksom inte bara "några" fjun på läppen eller så utan det är verkligen hår ÖVERALLT
Det ser ok ut om jag rakar (!!) men ja, det är väl ungefär lika effektivt som att låta bli, egentligen.

Det är inte så värst grova strån, utan "fjun" - men, som sagt, överallt.
Jag är ful nog så det räcker, men detta är nog det enda som går att lindra hyfsat enkelt - åtminstone har jag en vag förhoppning om det.
Ánsiktet är ju det som syns också, såvida jag inte använder burka, resten kan jag ju delvis välja om jag vill visa eller ej.

Jag var till läkare en gång men hennes reaktion var "äsch, det är väl inte så farligt?"
:cry:
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Du kan vaxa; det finns vax för ansiktet på t ex Body Shop. Jag går lös på mustaschen ibland, när den blir för synlig.
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Gör det väldigt ont? :(

Edit: Jag har inte sett (eller tänkt på att de har) det där, och jag är för "välkänd" i butikerna här i stan så jag vet inte om jag törs gå in och fråga heller :crazy:
(hittade inte på hemsidan heller, annars hade jag kanske kunna beställa därifrån, förvissoo)
 
Senast ändrad:
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Jag brukar vaxa överläppen, den har blivit lite väl "fjunig" sedan jag passerade 30. Det gör inte ont om man gör det på rätt sätt, själv har jag svårt att vara snabb och lyckas allt som oftast flå halva läppen på köpet så att säga...
Men det finns ju hårborttagningskrämer som funkar i ansiktet, det ska jag testa härnäst.
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Jag tar Weet på mustaschen och där det behövs. Testa först på tunn hud bakom örat eller något och halvera behandlingstiden - i ansiktet behövs det knappt en minut på mig mot tre på benen. Så du inte får flammig svidande hud alltså.
Weet gör ju inte ont alls och finns på ica.
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Skäms inte! Det är mycket vanligare än du tror med ansiktsbehåring på kvinnor. Själv hade jag ganska fjunig överläpp tills jag satte in hormonspiral, dvs. fjunig läpp är det naturliga för mig (och många andra) och det är först när jag sätter in en onaturlig pryl i kroppen som jag blir "kvinnligt hårlös".

Med det menar jag inte att man ska ha kvar fjunet om man vantrivs med det. Jag skulle satsa på en hårborttagningskräm, inte vax eftersom det kan ge hudrodnad och massor av små små finnar. Men gör som Luff skriver och testa försiktigt först.
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Nu vet jag inte var du bor, men här i Malmö finns det MASSVIS med salonger som både vaxar/ trådar bort ansiktshår för en femtiolapp.
En av många fördelar med ett mångkulturellt samhälle, de arabiska kvinnorna vet vad de sysslar med när det kommer till att ta bort hår :)

Och sluta skämmas!
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Och den "trådmetoden" kan man säkert hitta instruktionsvideor på (YouTube) :)
Jag har en kollega som gjort det, der var inte smärtfritt men fasiken vad bra det blev! Hon tog hela ansiktet.
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Köp hårborttagningskräm. Eller vaxa. Men är det fjunigt så är det inte säkert att resultatet blir så bra ifall man vaxar.

Är det mörka hårstrån kan du gå till en salong som gör IPL och ta bort håret med laser. Men det går inte när det är ljusa hårstrån.
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Det går att ta bort håren permanent med diatermi, då sticks en tunn nål ner i hårsäcken och bränner sönder den. Men det kan man inte göra hemma förstås.
Laser funkar bäst på grova, (mörka) strån.
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Det var just hemma"fix" jag sökte då salong är uteslutet.

Luff - finns det för ansiktet på "ica" också?
För jag hoppas att det inte är de "vanliga" för benen du menar? I så fall är det stenkört för min del för det är knappt så huden på benen klarar av den...

Allmänt.

Jag har cerazette om det kan påverka åt något håll?
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Usch, jag skäms.
Jag vill inte skriva denna tråd alls egentligen men nu mår jag så väldigt dåligt av det så jag måste få veta om det finns "hemma-alternativ" för hårborttagning i ansiktet?
Det gäller liksom inte bara "några" fjun på läppen eller så utan det är verkligen hår ÖVERALLT
Det ser ok ut om jag rakar (!!) men ja, det är väl ungefär lika effektivt som att låta bli, egentligen.

Det är inte så värst grova strån, utan "fjun" - men, som sagt, överallt.
Jag är ful nog så det räcker, men detta är nog det enda som går att lindra hyfsat enkelt - åtminstone har jag en vag förhoppning om det.
Ánsiktet är ju det som syns också, såvida jag inte använder burka, resten kan jag ju delvis välja om jag vill visa eller ej.

Jag var till läkare en gång men hennes reaktion var "äsch, det är väl inte så farligt?"
:cry:

Vad jobbigt!

Jag är själv riktigt luden, framförallt på kinderna ner mot käkbenet. Men mitt är väldig ljust så jag har faktiskt inte mer än noterat det, däremot har jag fått lite mörka strån bland det ludna på överläppen och de bleker jag för tillfället. Det har hänt att jag plockat dem men blir osäker på om det kan förvärra saken (jag plockade manuellt armhålshår i min ungdom och när det växte ut så var det i många fallt 2-3 hår per hårsäck istället för en och det vill jag ju knappast orsaka i mustaschen). Jag vet att det egentligen ska vara en skröna att håret förändras efter plockning, men jag tyckte det ändrades på mig!

Trådning fick jag precis höra talas om. Vad är skillnaden från vax/plock mer än metoden?
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Cerazette kan nog påverka. Det finns andra p-piller (Diane? Yasmine?) som kan lindra hårväxten, kolla om du kan få byta?
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Nä det är de vanliga weet. Så då skka du nog inte testa det
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Nu vet jag inte hur fjunig du är, men det enklaste och mest smärtfria är nog rakning ändå. Jag är också ganska fjunig i ansiktet, och har svarta hår på överläppen. Jag tar det med rakhyvel. Tar överläppen ca en gång i veckan, och kinderna ca varannan. För mig funkar det bra och är inte alls besvärligt. Och vill poängtera att det är en skröna att håret skulle växa mer och bli grövre för att man rakar:)

Jag har också ca 4 "helvetesstrån" ( av grövre modell) som ploppar ut, de tar jag med pincett så fort de kommer.

Annars, om du står ut, så är ju vax lite mer hållbart:)
 
Senast ändrad:
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Asch! Jag hade hoppats på att det fanns kräm för ansiktet med...
Dessutom luktar den vanliga så pas starkt att jag inte är säker på att jag vill ha den doften i ansiktet :o
 
Sv: Hårborttagning i ansiktet?

Weet har tagit fram en mildare kräm, med typ vinröd tub, har du testat den?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp