Hård bula vid ögat

B

**BORTTAGEN**

Min nordis har fått en stor bula vid ögat, den är hård och ömmar inte alls vid beröring. Det verkar inte som att den stör honom på något vis, men det ser ju lite lustigt ut.
Någon som har en aning om vad det skulle kunna vara?
Den har hela tiden varit hård, aldrig mjuk. Han har haft den i snart två veckor utan att den blivit mindre eller större.

Någon?

/Hippo
 
Den här är ganska stor, ungefär som en jordgubbe i storlek. Om det är en fettknöl kan man göra något åt det? Är det något som de kan ha ont av senare i livet?

/Hippo
 
Det kan vara en " finne "
Min unghingst hade en sådan som vi opererade bort.
Vi hade inte en aning om vad det kunde vara, han var heller inte öm eller irriterad på den.
När vet. skar i den visade det sig att det var en "finne" som legat för djup för att kunnna spricka.

Jag skulle tro att vad den änn är din pålle har så går den att operera bort. Rådgör med din veterinär.

// Anna
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 300
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 013
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 460
Senast: Dorinda
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 308
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp