Hård bula vid ögat

B

**BORTTAGEN**

Min nordis har fått en stor bula vid ögat, den är hård och ömmar inte alls vid beröring. Det verkar inte som att den stör honom på något vis, men det ser ju lite lustigt ut.
Någon som har en aning om vad det skulle kunna vara?
Den har hela tiden varit hård, aldrig mjuk. Han har haft den i snart två veckor utan att den blivit mindre eller större.

Någon?

/Hippo
 
Den här är ganska stor, ungefär som en jordgubbe i storlek. Om det är en fettknöl kan man göra något åt det? Är det något som de kan ha ont av senare i livet?

/Hippo
 
Det kan vara en " finne "
Min unghingst hade en sådan som vi opererade bort.
Vi hade inte en aning om vad det kunde vara, han var heller inte öm eller irriterad på den.
När vet. skar i den visade det sig att det var en "finne" som legat för djup för att kunnna spricka.

Jag skulle tro att vad den änn är din pålle har så går den att operera bort. Rådgör med din veterinär.

// Anna
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 349
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 216
Senast: JohannaB
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
890
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp