Hård i magen

P

prallan

Vi har en gammal tik i 25kg-klassen som får djävulsklo och nypon för hålla lederna och värk i schack. Men, hon blir hård i magen. Jag har googlat att en kan ge Lactulos, är det någon som har erfarenhet av det?

Tanken är ev att ha det som daglig dos ifall det fungerar bra. Någon som har koll på dosering till hund?
Hittade inget via Fass.
 
Som ovan, kolla med vet.
Sen så blir oftast avföringen bättre om man får i sig bra med vätska så det kan vara värt att kika på om hon dricker bra eller om det så att hon skulle kunna dricka bättre (särskilt nu när det är lite varm ute så behövs en del vätska).
 
Som ovan, kolla med vet.
Sen så blir oftast avföringen bättre om man får i sig bra med vätska så det kan vara värt att kika på om hon dricker bra eller om det så att hon skulle kunna dricka bättre (särskilt nu när det är lite varm ute så behövs en del vätska).

Hon dricker jättebra, men tack för svar! :)
 
Vi har en gammal tik i 25kg-klassen som får djävulsklo och nypon för hålla lederna och värk i schack. Men, hon blir hård i magen. Jag har googlat att en kan ge Lactulos, är det någon som har erfarenhet av det?

Tanken är ev att ha det som daglig dos ifall det fungerar bra. Någon som har koll på dosering till hund?
Hittade inget via Fass.
Prova blanda blötlagd fiberhusk i maten? Det blir lite "slemmigt" och hjälper avföringen att komma ut.
 
Vi har en gammal tik i 25kg-klassen som får djävulsklo och nypon för hålla lederna och värk i schack. Men, hon blir hård i magen. Jag har googlat att en kan ge Lactulos, är det någon som har erfarenhet av det?

Tanken är ev att ha det som daglig dos ifall det fungerar bra. Någon som har koll på dosering till hund?
Hittade inget via Fass.

Möjligtvis att det här kan vara ett alternativ. Vi använder inte denna produkten själv, men Skin & Coat, från samma tillverkare, har gett bra resultat.

https://www.nutrolin.se/shoppen/hunden/nutrolin-hip-joint/
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 254
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 197
Senast: geting
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 590
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp