Hard Rock cafe

En gång i tiden ville jag samla på tröjorna, men nu är jag för gammal hahaha
Iaf ett HRC som jag kommer ihåg att jag besökt är HRC Dallas 1994 och jag hade en tröja därifrån innan den försvann på en annan resa :)
 
Nagon annan i familjen brukade ha massor ... jag kopte flera, men aldrig till mig. Jag har kopt t-skjortor fran Hard Rock Cafe i Bahrain, Dubai, Kuala Lumpur, Singapore ... men dar nagonstans borjar minnet tryta. Abu Dhabi, vill jag minnas att jag ocksa kopt en t-skjorta. Vi var alla inne pa den i Orlando ocksa, men dar fick de kopa sina trojor sjalva.

Nar man bor utomlands och reser mycket i helt andra kulturer sa kanns det jatte trevligt att ga pa ett stalle man "kanner igen" aven om det bara ar for ett par timmar. Men som sagt, det finns en orsak att vi inte har varip pa flera HRC har i USA. Har finns det mycket annat man kan gora i stallet.
 
Stockholm, Reykjavik, Dublin, 2 × London, Amsterdam, Bangkok, Dubai, Rom, Paris. Köpt en hoodie och en T-shirt och har en gedigen samling Hard Rock nallar 🐻 som sambon köpt åt mig världen över. Mest sambons grej det här med Hard Rock men kul att haka på om vi(jag) är på en ny plats. Bästa upplevelsen var i Paris (smaskiga Margaritas, fick önska en låt/video, favorithoodien), sämsta Rom (mindre trevligt personal).
 
Ingen aning om var jag varit, Amsterdam, Rom, London och Stockholm vet jag iaf. Kanske någonstans i USA med? Jag går dit om jag reser och inte känner för att experimentera med maten. Jag vet vad jag får där :) Har inget intresse av reklamsouvenirer så det skippar jag.
 
Nej, men jag är mycket imponerad av deras marknadsföring. Få restauranger får folk att jaga rätt på dem i olika länder och "samla" på besök/mat och dessutom köpa souvenirer till höga priser.
Ja, jag har varit på den i Göteborg enbart för att de andra ville gå dit. Det finns ju andra barer att gå till om man vill lyssna på rock
 
Jag har varit på ett par, men skulle inte välja det själv om det finns roligare alternativ (förutom de ikoniska ställena). Hard Rock på flygplatsen i Dubai blir ju tex så plastigt att det är kul. :cool:

Tycker överlag att stora kedjor är rätt trist, så jag låter gärna bli Starbucks och liknande också, utan att lägga någon som helst värdering i om det är "bra" eller "dåligt" i sig. (Om jag inte är aptrött och verkligen inte orkar fatta beslut så att det är enklast att äta på något ställe där jag vet exakt vad jag vill ha redan när jag kliver in.)

Vad är det som lockar med just Hard Rock Café? Är det "retro-inne" igen, eller är det mest en kul grej som hängt med sen 90-talet?

(Jag har nada koll på vad som är "rätt", så jag börjar känna mig som min pappa som varje gång någon påpekar att han är omodern kontrar med att han bara är extremt tidig med "nästa våg". :angel: :rofl:)
 
Göteborg, Stockholm, Prag, Las Vegas, New York. Inte köpt nån merchandise alls men lyssnat på litet bra musik, ätit helt okej, och druckit oerhört tråkig och menlös öl.
 
Är det någon skillnad på tröjorna beroende på inköpsland eller är det enbart vetskapen var dom är köpta som skiljer tröjorna åt? :D
 
Köpte glas till barnen när vi var i Köpenhamn. Väldigt överskattat. Schyssta hamburgare. Inget mervärde.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
2 915
Senast: Tuvstarr
·
Utrustning Det verkar vara omöjligt att hitta en regnkappa eller rock MED bensnören som har en vattenpelare på minst 10000, vilket är mitt minimum...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 895
Senast: ylvalill
·
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
753
Senast: MonteRose
·
Äldre Någon som har tips? Min sambo är 1,90 och tillräckligt bredaxlad för att behöva L i tröjor men i övrigt smal. Just tröjor och jeans har...
Svar
16
· Visningar
4 596
Senast: TygerTyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp