Bukefalos 28 år!

hårdost till ostbricka

Chili

Trådstartare
Jag skulle behöva tips till ikväll på god smakrik hårdost eller liknande som passar bra med lite marmelad till! Äter det gärna på restaurang men har aldrig köpt det själv så jag vet inte vad man ska välja? Har olika marmelader och kommer ha brie, mögelost etc också.

Tack på förhand bukeoraklet! ;)
 
Tack hörni! Är den oerhört stark i smaken?

Kollade upp en ost från en restaurang, tallegio hette den och är jättegod. Vet dock inte om det går att få tag på i en vanlig butik?

Har för mig att jag köpt Tallegio på ICA, så nog borde det finnas i en vanlig mataffär
 
Tallegio skall vara lätt att få tag på i någon chark eller på ICA! :)

Gruyére tycker jag inte är så stark, men då älskar jag stark ost och mögelost. :D
 
Tack hörni! Är den oerhört stark i smaken?

Kollade upp en ost från en restaurang, tallegio hette den och är jättegod. Vet dock inte om det går att få tag på i en vanlig butik?

Gruyère (och liknande sorter, det är en hel familj) är relativt smakrik, men inte alls starkt. Finns i princip överallt. Tallegio också, det är stapelvara-ostar. :d
 
Jatte, jattedum trad att ga in och lasa nar man ar lite lunchhungrig sadar. Gruyère, ge mig Gruyère!!!!!!! :arghh: Helst doppad i flytande honung. Herregud, sa gott det ar.

Pecorino ar ett annat bra alternativ som passar annu battre doppad i flytad honung, sa den skulle jag ocksa ge en chans om jag vore du!

Prima Donna och Port Salut ar andra ganska snalla hardostar.

Mmm...:d:d:d
 
Tack hörni! Är den oerhört stark i smaken?

Kollade upp en ost från en restaurang, tallegio hette den och är jättegod. Vet dock inte om det går att få tag på i en vanlig butik?

Jag ar inte sa fortjust i Taleggio da jag har svart for ostar som ar valdigt "notiga" i smaken, men min mamma alskar den och brukar kopa den i en vanlig Willys-butik eller sa. Det ar ju dock mer mjukost an nagot annat, men det vet du ju redan antar jag? ;)
 
Jag ar inte sa fortjust i Taleggio da jag har svart for ostar som ar valdigt "notiga" i smaken, men min mamma alskar den och brukar kopa den i en vanlig Willys-butik eller sa. Det ar ju dock mer mjukost an nagot annat, men det vet du ju redan antar jag? ;)

Japp den känner jag till då den är min favorit på en viss Tapasrestaurang här i stan. :) som sagt, måste inte vara en ren hårdost men något som är gott med marmelad som komplement till olika mögelostar. :) kanske med ett fint fröknäckebröd till!

Tusen tack för alla tips, ska botanisera på Ica senare!!
 
Fransk bondost!! Ungefär det godaste i livet :love:
Men, så är jag ju inte så mycket för starka ostar... Haha.
 

Liknande trådar

Mat Om drygt en vecka åker jag på min mycket efterlängtade semester till Paris. Jag söker tips på restauranger/krogar som serverar god och...
Svar
11
· Visningar
1 177
Senast: annersia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 328
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 310
Senast: Lisalei
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp