Hårfärg + klipp till 50-åring?

Casteloro

Trådstartare
Utseende: 50 år, brunt med några gråa inslag, längre än axlarna, tjock och halvlockigt hår. Något runt ansikte. Frisyren lär väl bli samma som vanligt skulle jag tro, men hur kan en 50-åring färga håret? Visst skulle hon kunna färga en dipdye som är rosa, finns inget som hindrar det, men jag tvivlar på att hon eller vi vill det! :D Kvinnan är en person som helst hoppar in i duschen och inte gör så mycket mer, men det är just färgen jag tänker på.

Vad tror ni?
 
Sv: Hårfärg + klipp till 50-åring?

Jag är rätt lat av mig när det gäller att lägga tid ofta för att hålla efter typ en utväxt, så jag har helt gett upp att färga håret. Just för att det är så drygt att behöva hålla på att färga i tid och otid. Jag kan lägga i några slingor någon gån ibland så att utväxten inte blir ett problem. Så eftersom du skriver att personen helst hoppar in i duschen och inte gör så mycket mer kanske ev någon toning i en rätt nära färg kan vara något om det ska färgas? För annars blir det ju jobb med att färga om utväxten titt som tätt. Annars kan en hombre vara rätt snyggt och hyfsat diskret, det kanske kan vara något?
 
Sv: Hårfärg + klipp till 50-åring?

min mamma har ganska mycket grått hår, hon har gått ifrån att färga hela håret till att färga svarta slingor istället. Det ser såpass naturligt ut att folk undrar om det gråa är färgat grått :D Eftersom det redan är grått i så märks det inte mycket när det kommer utväxt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 839
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Är jag den enda som verkligen avskyr att klippa mig? Jag sitter just nu med min vanliga "Efter klippningsågren". Jag ogillar hela...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 965
Senast: Lupino
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 473
Senast: Silkisif
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp