Hårfärgsfråga

Sparrisen123

Trådstartare
Om man vill byta hårfärg ganska många nyanser (t.ex. från ljusbrunt till svart, rött till mörkbrunt, blond till brun eller så), kan man nöja sig med en toning då som man sedan håller efter regelbundet eller måste man färga först för att resultatet ska bli bra? Någon som vet?
 
Sv: Hårfärgsfråga

Nu är jag ingen expert men när jag gjort så så har jag färgat första gången och sedan lagt i toning för att hålla i färgen när det behövts.

Jag ska färga mitt hår nu igen men jag kör på permanent färg av bekvämlighet. Det är någon nyans från min riktiga hårfärg och det kräver alltså inte att jag färgar ofta för att få behålla färgen. Hade färgen skilt sig mycket hade jag valt att tona oftare. Det sliter mindre.

(jag färgar för att få mer lyster och lite varmare färg, annars kan det tyckas onödigt att färga om det bara är någon nyans från riktiga hårfärgen)
 
Sv: Hårfärgsfråga

Den enda gången det är motiverat att använda permanent färg är vid gråhårstäckning. Så om du inte är gråhårig så kör på toning ;)
 
Sv: Hårfärgsfråga

Toning skulle jag personligen inte använda då det "försvinner" ur mitt hår väldigt fort även om jag inte tvättar så ofta. Röd hårfärg tvättas ur väldigt snabbt i vilket fall som helst, så där är det bara att välja vilket som eftersom man ändå får färga var tredje vecka.
 
Sv: Hårfärgsfråga

Jag hade valt att lägga i färg första gången du bestämt dig att byta hårfärg. Den är ju mer permanent och du skall sedan enbart behöva underhålla med att färga botten dvs utväxten vilket du lika gärna kan använda permanent färg till. Vad många gör är att dra ut det i hela håret varje gång man färgar, detta bidrar lätt till grådaskiga toppar och att håret blir "mättat" av all färg man lägger på vilket kan leda till att det inte vill fästa alls. Sommartid bleks ju håret en del då kan man få lägga i längderna en del men då kan du ju som flera nämnt ovan lägga toning i längderna eller t o m permanent färg de få gångerna du gör det. Håret brukar ju få en härlig lyster av att piffas upp med färg då och då :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
524
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 920
Senast: Rie
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 364
Senast: monster1
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 038
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp