Hårfön som inte låter så mycket

BernT

Trådstartare
För något (några?) år sedan gjorde något märke reklam för ”en tyst italienare” dvs en tyst hårfön av italienskt fabrikat. Minns tyvärr inte vilket märket var. Någon som minns? Jag skulle behöva en ny hårfön som är tyst eftersom att jag alltid tvättar håret vid 22-23 på kvällen och inte vill varken sova med blött hår eller väcka kiddot.

Vilka hårföner är tysta? Har idag en Philips dry care ionic och den är inte tyst. Fönar med dörren stängd + stänger sovrumsdörren så det dämpar ju en del så den behöver inte vara knäpptyst men ändå tystare än den jag har nu.
 
Jag har en Dyson supersonic, den är rätt tyst om man har på lägsta nivån iaf. Men du kanske menar att den ska vara tyst på maxnivå?
Babyliss ska ju ha en tyst hårfön också. Men kommer inte ihåg vilken modell det var.
 
Bra tråd, jag följer!
För att bidra till tråden så har jag ett icke-tips; OBH Nordica, den väsnas värre än 20 dammsugare:cautious:
 
Jag har en fön jag fick rekommenderad av min frissa, IR-fön. Torkar med infrarött ljus om jag fattat rätt. Nästan tyst, torkar superfort. Men man måste hålla den i rörelse så man inte bränner hårbotten.
Dessutom är den lätt, väger knappt något.

Dyson har jag, den är svindyr men bra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund 1. Töm badrummet på allt som inte tål att dränkas 2. Lägg i ett fåfängt hopp i en antihalkmatta i badkaret 3. Locka på hunden...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 514
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp