Bukefalos 28 år!

Hårfråga

coolia

Trådstartare
Ska man ha håret uppsatt eller är det ok att ha det i hästsvans? Jag har en sån där hårnätsspänne men det är svårt att få plats med allt hår. Eller ha håret flätat? Hur gör du? Bilder!?
 
Sv: Hårfråga

Kan du inte försöka göra nån typ av "bun"?:) Fläta eller hästsvans kan för många se lite slarvigt ut.
Jag skulle göra en bun och sen trä ett vanligt hårnät över den:)
 
Sv: Hårfråga

Jag skulle göra en bun och sen trä ett vanligt hårnät över den:)

Hur gör du din bun? Jag håller på och kämpar med att komma på hur jag lättast gör en, på mig själv, som även klarar av tävlingsdagens påfrestningar. Några tips?! :)
 
Sv: Hårfråga

Det finns olika sätt att göra en bun på.

Ett sätt är att först göra en vanlig hästsvans och sen snurra svansen runt själva "roten" på svansen och fästa med en snodd. Man kan även för säkerhetsskull fästa med några bobby-pins.

Ett annat sätt är att bara samla ihop håret och liksom tvinna det samtidigt som man snurrar det till en kanelbulle och sen trä över med snodd och även här för säkerhetsskull fästa med bobby-pins, annars måste man göra om dem hela tiden för att dem ska hålla sig.

När jag gör buns använder jag gärna kina-pinnar, det sitter ju kanonbra hela dagen men när man sitter på häst tycker jag inte att det är så snyggt, utan jag vill ha det "rent" då.
Sök på youtube på "Hair buns" då kommer det upp massor med videor_:)
 
Sv: Hårfråga

Brukade ha spänne med hårnät tidigare men de senaste åren har jag haft hästsvans, speciellt nu med kortare hår funkar det bra.
 
Sv: Hårfråga

http://www.youtube.com/watch?v=URdxUugwU9w

Exempel på hur man sätter upp (man får förstås sätta den lägre så hatten får plats ;) )


Finns även en annan modell som ser ut såhär
255297.510x0.jpg
 
Sv: Hårfråga

Eller klipp av tå-delen på en strumpa och rulla ihop strumpan, då blir det också en bun som ovanstående har en bild på:)
Sök på "sockbun" på tuben så kommer det upp en bun som blir 10000 ggr snyggare än en vanlig bun, dock något svårare att göra, men det är bara att öva!:D!
 
Sv: Hårfråga

Lite klumpigt att ha en sådan nedanför hatten..plus att man är nervös före tävling och då är det ingen bra idé att stå och pilla med en sån där...
 
Sv: Hårfråga

Jag har så halkigt hår att buns inte sitter kvar när jag rör mig. Hårspray och sånt använder jag inte pga allergier.
Så när jag tävlar brukar jag antingen ha en vanlig hästsvans eller en fläta. Ibland viker jag hästsvansen dubbel för att få undan den lite. Funkar fint!
 
Sv: Hårfråga

Det finns både stora och betydligt mindre "donuts". Det finns även sådana som är lite plattare, dvs inte helt cirkelrunda - enligt vissa är de lättare att hantera.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har i ett svagt ögonblick bokat frisör på måndag. Det var länge sen jag klippte mig, säkert 8-9 månader sen.. Jag gillar inte att gå...
2
Svar
23
· Visningar
2 001
Senast: Sel
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
555
Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
842
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 145
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp