Hårhjälp

Niyama

Trådstartare
Jag har lite kortare än axellångt hår (page?) och mitt enda önskemål är att mina toppar ska vara svagt böjda inåt eller åtminstone raka. Jag fönar håret som jag vill ha det men efter nån timme pekar topparna utåt igen :arghh:. Alltså nån timme inomhus. Okej om man hade varit ut i regn och blåst...

Jag tror håret är bra klippt, har sagt till frissan att just det är ett problem och hon säger att hon klipper så och så för att det ska falla inåt (borde kanske frågat frissan om hur jag ska göra, men nu var det inte så länge sen jag klippte mig så dröjer innan jag ska dit igen + att jag inte direkt pratar i onödan när jag är där). HUR gör man för att få det att hålla sig som det ska? Jag brukar bara ha i balsamspray innan jag fönar. Ibland saltvattenspray. Vad kan man ha i topparna för att de ska hålla sig? Det får ju inte bli stelt liksom? Och jag avskyr känslan av att ha massa produkter i håret, men finns nån mirakelprodukt som kan hjälpa till med detta är jag beredd att testa. Eller är det bara att ge upp?
 
Har samma tanke som @Hedblomster

Det du kan testa är att föna håret och avsluta med plattång, dvs använd plattången till att böja in topparna efter att du fönat håret rakt. Har gjort det själv några gånger och tycker det fungerar bra.
 
Nja, jag har en gammal plattång som jag använt några gånger men vet inte direkt om det hållit bättre då. Den är ganska dålig att använda tycker jag, en ny hade antagligen varit smidigare men känns ju trist att köpa om det inte faktiskt blir bättre. Har tänkt att föna med rundborste borde ge typ samma resultat? Värme och böjer in?
 
Nja, jag har en gammal plattång som jag använt några gånger men vet inte direkt om det hållit bättre då. Den är ganska dålig att använda tycker jag, en ny hade antagligen varit smidigare men känns ju trist att köpa om det inte faktiskt blir bättre. Har tänkt att föna med rundborste borde ge typ samma resultat? Värme och böjer in?
När min frisör fixat till min frisyr så har hon först tagit någon form av stylingprodukt och sedan använt plattång. Har liknande problem som du när jag har kort hår, fast bara på ena sidan. Andra sidan är nästan alltid bra.
 
Nja, jag har en gammal plattång som jag använt några gånger men vet inte direkt om det hållit bättre då. Den är ganska dålig att använda tycker jag, en ny hade antagligen varit smidigare men känns ju trist att köpa om det inte faktiskt blir bättre. Har tänkt att föna med rundborste borde ge typ samma resultat? Värme och böjer in?

Här är du på rätt väg. Föna med rundborste håller betydligt bättre än med plattång. Troligtvis behöver du en produkt med lite stadga i, där hade jag valt ett värmeskydd med lätt stadga. För bästa resultat så avsluta med fönens svalare läge samtidigt som håret formas av borsten, håret är formbart sålänge det är varmt :)

Det krävs lite teknik för att få till det med rundborste, kolla Youtube för tips och sen är det bara att träna :D
 
Jag har lite kortare än axellångt hår (page?) och mitt enda önskemål är att mina toppar ska vara svagt böjda inåt eller åtminstone raka. Jag fönar håret som jag vill ha det men efter nån timme pekar topparna utåt igen :arghh:. Alltså nån timme inomhus. Okej om man hade varit ut i regn och blåst...

Jag tror håret är bra klippt, har sagt till frissan att just det är ett problem och hon säger att hon klipper så och så för att det ska falla inåt (borde kanske frågat frissan om hur jag ska göra, men nu var det inte så länge sen jag klippte mig så dröjer innan jag ska dit igen + att jag inte direkt pratar i onödan när jag är där). HUR gör man för att få det att hålla sig som det ska? Jag brukar bara ha i balsamspray innan jag fönar. Ibland saltvattenspray. Vad kan man ha i topparna för att de ska hålla sig? Det får ju inte bli stelt liksom? Och jag avskyr känslan av att ha massa produkter i håret, men finns nån mirakelprodukt som kan hjälpa till med detta är jag beredd att testa. Eller är det bara att ge upp?
Det funkade aldrig på mig när jag för länge sen försökte mig på en page. Jag bytte frisyr 💇‍♀️ Men av nån anledning är frisörer väldigt förtjusta i page och har flera gånger föreslagit det för mig, men nej, mitt hår vill inte!
 
Menom du har axellångt så lägger det sig (eller bara nuddar) väl på axlarna och då böjs topparna utåt av det? Så gör mitt hår också. Totalt omöjligt att hindra det. Är håret längre än axellångt har jag inte det problemet.
 
Menom du har axellångt så lägger det sig (eller bara nuddar) väl på axlarna och då böjs topparna utåt av det? Så gör mitt hår också. Totalt omöjligt att hindra det. Är håret längre än axellångt har jag inte det problemet.
Nej, det är kortare än axellångt. Dessutom kortare bak så det når inte ner i nacken och axlarna. Men ja när det växer ut och når ner blir det tusen gånger värre.
 
Det funkade aldrig på mig när jag för länge sen försökte mig på en page. Jag bytte frisyr 💇‍♀️ Men av nån anledning är frisörer väldigt förtjusta i page och har flera gånger föreslagit det för mig, men nej, mitt hår vill inte!
Haha, jag är nog mer förtjust i det än min frisör. Kan verkligen inte ha längre hår för mitt hår är så tunt och att jag avskyr känslan av långt hår. Hade gärna haft riktigt kort men tyvärr skulle det se förjävligt ut...
 
Haha, jag är nog mer förtjust i det än min frisör. Kan verkligen inte ha längre hår för mitt hår är så tunt och att jag avskyr känslan av långt hår. Hade gärna haft riktigt kort men tyvärr skulle det se förjävligt ut...
Förstår känslan...jag har långt nu, men alltid uppsatt. Inte speciellt tjockt heller. Men jag verkligen avskyr att gå till frisör var åttonde vecka, och när jag har kort hår måste jag alltid fixa det på morgonen, för annars ser jag ut som Kurt Olsson, helt platt på sidorna och upptryckt på toppen, efter att jag legat med huvudet inkört i kudden 🤣🤣🤣 Och efter ridhjälm ska vi inte prata om 😬 Så nu är det en tunn fläta eller hästsvans. Som väl är är det lockigt, så det syns inte att Maken toppar det med hundsaxen en gång i halvåret 💇‍♀️😁 Så länge jag inte går till nån frisör, då får man skämmas 🙈
 
Nåt exempel? Jag var inne på Lyko och kollade innan jag startade tråden och ba :confused::confused::confused:.

Sebastians trilliant är min favorit, möjligen att en lätt hårspray kan behövas om topparna är riktigt bråkiga. Nu är det ett par år sedan jag jobbade som frisör men på den tiden hade wella en som var både billig och bra men jag kan inte komma på vad den hette 😬
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
23 907
Senast: Amk
·
Kropp & Själ Jag har en lång page (behöver klippas igen men hinns inte med idag). Ska på en aftonfest ikväll och har en hellång klänning och...
Svar
10
· Visningar
10 657
Senast: fio
·
Hästmänniskan Detta är fakta om vad som har hänt, diskutions frågan kommer senare,detat rör sig inte om häst utan om hur jag ska kunna prata med...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 478
Senast: worthless
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 766
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp